Finnair sai soodsalt laenu
Möödunud nädalal toimus Finnairi võlakirja emissioon, mille käigus sooviti kaasata investorite raha viieks aastaks. Emissiooni maht oli 300 miljonit eurot, kuid investorite koguhuvi ulatus üle 840 miljonini, mistõttu langetati ka pakutavat võlakirja tootlust. Kuigi emissiooni käigus sooviti algselt kaasata raha mid-swap + 220 baaspunkti tasemelt, siis investorite suure huvi tõttu langetati pakutavat tootlust MS + 195%ni. Seega saadi viieks aastaks laenu 4.641% asemel 4.378% tasemelt.
Soodne laen soomlaste lennundusettevõttele
Finnairi krediidihinnang on BB+, mis teeb temast kõige kõrgema ratinguga high-yield võlakirja. Kui turul tervikuna kauplevad keskmiselt viie aasta pikkused rämpsvõlakirjad riskipreemiaga 260 baaspunkti, siis Finnairi 195 bps-i suurune preemia oli väga soodne tase. Seda kinnitab ka võlakirja kauplemine järelturul. Noteering emiteeriti hinnaga 99.436 ning umbes sealt tasemelt on globaalsed turutegijad seda võlakirja ka praegu ostmas.
Oluliselt soodsam laen kui Airbalticul
Möödunud aasta suve keskel kaasas raha ka eestlaste jaoks väga oluline lennunduse partner Air Baltic. Lätlaste lennufirmal on krediidi hinnanguks „B“ ehk neli kohta madalam kui Finnairil. See peegeldab suuremat riski emitendi ees, mistõttu saadi möödunud aastal ka oluliselt kallimalt laenu, kui Finnair nüüd. Toona emiteeriti võlakirjad 14.5%se tootlusega ehk enam kui kolm korda kõrgemalt, kui Finnair. Samuti kaupleb lätlaste lennundusettevõte alla oma nominaali 15.5%se tootlusega, mis viitab investorite kasvanud pessimismile ettevõtte emissiooni ajaga võrreldes.
Gert Vaikla
SEB Markets osakonna praktikant