
"Sul on võimalus muuta status quo'd."
Delivery Team'i juht Mihkel Matson on aastate jooksul proovinud erinevaid väljakutseid. See on SEB-s töötamise üks suurimaid väärtusi: karjääriredelil on võimalik liikuda nii horisontaalselt kui ka vertikaalselt, proovida uusi asju ja areneda.
Loen rohkem

"See on suurepärane koht õppimiseks ja kasvamiseks."
Tribe'i juhti Darvet Kõdarit tõi SEB-sse igatsus väljakutseid pakkuva töö ja õppimisvõimaluste järele.
Loen rohkem

"Elu on iga päev mitmekesine ja just seda naudin ma oma ameti juures kõige enam."
Äriarendaja Angelika Piip alustas töötamist SEB kõnekeskuses üle kuue aasta tagasi, ülikoolis õppides. Angelika karjääriteekond on näide sellest, kuidas suurettevõtted suudavad pakkuda ametialaseks arenguks mitmekülgseid võimalusi. „Siin on kõike rohkem,“ ütleb Angelika karjäärivõimaluste kohta.
Loen rohkem

"Ma hindan seda, et siin julgustatakse kõiki kaasa mõtlema."
Alar Rõa on töötanud SEB Pangas alates 2020. aasta juulist. Enne seda töötas ta üle kümne aasta tarkvaraarendajana. Hetkel töötab ta koos kolleegidega uuendatud internetipanga lahendusega, mis hakkab pakkuma kõikides Balti riikides innovaatilisi võimalusi. „Selle platvormi arendajatena peame meeles pidama kaht kasutajarühma: internetipanga lõppkasutajaid ja panga tootearenduse meeskondi, kes saavad hakata seda platvormi kasutama oma enda vajadustest lähtuvalt. See on korraga nii suur vastutus kui võimalus,“ sõnas Alar.
Loen rohkem

"Minu jaoks on oluline, et elades Saaremaal on mul võimalus teha kaugtööd."
Kliendi ülevaate ja digitaalsete lahenduste osakonna tooteomanik Kadri Arula vastutab panga klientidega suhtlemise eest virtuaalkeskkonnas. Ta teeb kaugtööd Saaremaalt nii oma kodust kui SEB Kuressaare kontorist. Mõned põhjused, miks Kadri soovitab SEB-d nii esimeseks töökohaks kui kogenud professionaalidele, kes uusi väljakutseid otsivad, on SEB inimesed, loomingulisus tööl ja vabadus.
Loen rohkem

Mihkel Martson
Delivery Team'i juht
Liikumine ettevõtte sees
Alustasin karjääri võrguinsenerina ja liikusin ühel hetkel edasi projektijuhiks. Praegu töötan SEB-s tiimijuhina ja vastutan peale selle Eesti kaartide ja makselahenduste osakonna eest. Rahvusvahelises ettevõttes töötamise üks suurimaid väärtusi on võimalus areneda nii vertikaalselt kui horisontaalselt. Palju võimalusi on kandideerida eri ametikohtadele. Kindlasti peab olema valmis õppima tundma uusi valdkondi, kuid kui on olemas huvi ja tahe, on see alati võimalik. Julgustame oma töötajaid ettevõtte sees karjääris samme astuma, kui neil on soov.
Status quo muutmine
Mulle meeldib SEB-s töötamise juures see, et võimalik on muuta status quo-d. Seega kui arvad, et midagi on võimalik parandada, siis tasub seda teistega jagada ning proovida ellu viia. Kui see õnnestub, on ka tulemus, mida näidata. Kui aga plaanitu peaks ebaõnnestuma, siis selgub see samuti kiiresti. Ka ebaõnnestumistest on võimalik õppida ja see tuleb tulevikus kasuks.
Minu töö ei ole staatiline, see on pidevas muutumises ja mul on võimalik viia ellu uuendusi. See teeb minu töö väga huvitavaks ja mõnikord pakub ka väljakutseid, kuid väljakutsed mulle meeldivad.

Darvet Kõdar
Tribe'i juht
Kirjelda palun oma ametikohta.
Hetkel olen SEB Balti tootearenduse organisatsiooni ühe Tribe’i juht seitsmest. Vastutan digikanalite Tribe’i eest, kus töötab ligi 80 inimest. Tegeleme internetipanga, mobiilirakenduse, avatud panganduse, rakendusliidese lüüsi (API gateway), e-kaubandusega ning pettuste vastase võitlusega. Oma praegusel positsioonil alustasin tööd veebruaris, seega olen alles üsna värske sel ametikohal. Enne seda olin üks Balti tootearenduse juhtidest. Võib öelda, et tegin oma karjääris kannapöörde, sest enamik inimesi liigub karjääriredelil horisontaalselt või ülespoole, kuid mina otsustasin valida hoopis teise tee. Digikanalid on üks strateegilistest valdkondadest, mille väga tugev eesmärk ja fookus on tehnoloogia kaasajastamisel. Näiteks ehitame praegu uut internetipanga platvormi ja uut mobiilirakendust. Tribe’i juhina on mul suurepärane võimalus olla lähedal reaalsele tegevusele ja aidata kaasa edukale digitaliseerimisele.
Kuidas näeb välja sinu päev?
Põhimõtteliselt osalen ma kahes meeskonnas. Üks on minu enda juhtrühm digikanalite Tribe’is, teine on tootearenduse juhtrühm, kus töötan koos teiste Tribe’i juhtidega. Digikanalite meeskonnas on meil oma töötamise rutiinid ja tööplaanid koos regulaarsete iganädalaste ja igakuiste ülevaadete andmisega olukorrast, kus vaatame läbi tulemused ja tulevikuplaanid. Lisaks viime läbi koostööseminare ja toetame üksteist oma tegevustes. Tootearenduse meeskonnas on meil eraldi tööpõhimõtted ja tööplaanid, kus keskendutakse peamiselt strateegilistele teemadele, mis hõlmavad kõiki meie Tribe.
Seega mu päevad võivad olla väga erinevad. Vahel on tegemist strateegilise tööga ja teinekord pean keskenduma rohkem taktikalisele tööle.
Miks tahtsid töötada just SEB-s?
Aastal 2018 helistati mulle SEB-st ja küsiti, kas oleksin huvitatud nende organisatsiooniga liitumisest. Nad hindasid mu kogemusi ja tausta panganduse IT sektoris kui ka minu kogemusi rahvusvaheliste meeskondade ja kiirete ümberkujundamistega töötamisel suurtes organisatsioonides. Leidsin, et SEB pakkumine on väga põnev ja täis väljakutseid. Oma kogemusi kasutades saaksin ma tõesti midagi muuta ja samas saan võimaluse õppida ning kasvada ka ise.
„Sa saad võimaluse töötada tõeliste teemadega, mis on keerulised ja mõjutavad paljusid inimesi. Teisisõnu, sa saad tõepoolest midagi muuta.“
Kas SEB pakub sulle võimalust organisatsioonis õppida ja kasvada?
Absoluutselt! Ma olin üsna üllatunud, kui palju on IT juhtidel teadmisi äritegevuse üksikasjadest. Kuigi olin aastaid pangandussektoris töötanud, pidin palju õppima, et teha tõhusat koostööd erinevate osapooltega ja mõista nende vajadusi. Samuti üllatas mind, kui palju pidin teadma tehnilistest üksikasjadest. Siin tuli minu tarkvaraarendaja taust väga kasuks.
Kuidas sa kirjeldaksid SEB-d töökohana?
Inimestele võib jääda mulje, et SEB on IT valdkonnas vanamoodne ja kasutab vanamoodsat tehnoloogiat ning töötavasid. Tegelikult see aga nii ei ole. Pangandus on tugevalt reguleeritud keskkond ja me peame seda aktsepteerima, kuid see ei tähenda, et me ei järgi positiivseid turutrende. Oleme olnud innovaatilised, rakendanud uusi tööviise ja pööranud suurt tähelepanu tehnoloogia kaasajastamisele. Samuti on meil paindlik töökeskkond, mis võimaldab töötada nii kodust kui välismaalt.
Millist nõu sa oleksid andnud endale, kui oleksid alles sellele ametikohale asunud?
Kuigi teadsin, mida sellelt rollilt oodata, oleksin andnud endale soovituse olla veelgi rohkem valmis uusi asju õppima. Sest see ametikoht on väga väljakutsete rohke ja hõlmab nii taktikalist kui ka strateegilist tööd.
Miks peaksid noored talendid SEB-ga liituma?
SEB-s saad võimaluse töötada tõeliste teemadega, mis on keerulised ja mõjutavad paljusid inimesi. Teisisõnu, sa saad tõepoolest midagi muuta. See on suurepärane koht initsiatiivi näitamiseks ja ootuste ületamiseks. Suurt väärtust lisab see, et meil on suurepärased eksperdid, kes toetavad neid noori talente, kes tahavad õppida. Kõigil töötajail on võimalus oma ametikohta või valdkonda vahetada või töötada ka teises Tribe’is. Toetame sisemist liikumist igal moel. Saad kogeda erinevaid rolle, ilma et peaksid pangast lahkuma. Kui sa tõepoolest soovid õppida ja kasvada, siis see on koht, kus seda teha. Ja loomulikult pakume stabiilset ja turvalist keskkonda, midagi, mis on eriti oluline vaadates praegust majanduslikku olukorda.

Angelika Piip
äriarendaja, kaartide ja makselahenduste osakond
Haridus: keskharidus, plaanib jätkata ülikooliõpinguid
Mida täpselt äriarendaja teeb?
Äriarendaja ülesanne on viia kooskõlla panga ärivajadused, äripoole nõuded ja tehnoloogilised võimalused. Vahel on töö rohkem seotud tehnoloogiliste küsimuste ja võimalustega ja teinekord jälle äritegevuse, panga toodete ning teenustega. See töö sisaldab aktiivset suhtlemist, arvukaid kohtumisi ja suurt hulka teavet, mida tuleb hallata, et projektide arendamine sujuks tõrgeteta.
See tähendab, et tuleb tunda mõlemat poolt – nii äripoolt kui tehnoloogilist poolt.
Meil on mõlemal poolel suurepärased kolleegid, sest me ei saa olla pädevad kõikides üksikasjades, mis puudutab näiteks IT-d või turundust. Aga nende teemadega iga päev tegelevad kolleegid aitavad meil kõige olulisemast aru saada. Samas tuleb ikkagi teada põhilisi asju ise.
Miks ei võiks need kaks osapoolt – äripool ja tehnoloogia – teha koostööd ilma äriarendaja vahendamiseta?
Uute ideede ja uute toodete turule toomisega on seotud väga palju detaile ja teavet. Meie ülesanne on hoida kõiki sellesse teabesse uppumast, nii et kolleegid saaksid täielikult oma valdkonnale keskenduda. Ma arvan, et oleme nagu tõlgid, kes aitavad ärimaailmal tehnoloogiamaailmas paremini hakkama saada. Ja siin ei ole tegemist ainult kahe osapoolega, sest pangas töötavad innovatsiooniga pidevalt paljud meeskonnad. Just seetõttu vajame sellist koordineerivat jõudu, kes tegeleks korraga kõikide kaasatud meeskondadega.
Kuidas algas sinu karjäär pangas ja kuidas see edasi arenes?
SEB on minu esimene tööandja. Ma asusin siia tööle ülikoolis õppides. Minu esimene amet umbes üks aasta oli panga kontaktikeskuses, kus ma vastutasin klientide kõnedele vastamise eest. Seejärel olin ma ligi kolm aastat operatsioonide divisjonis tagasinõuete spetsialist ja liikusin siis äriarenduse meeskonda. Olen kuue aasta jooksul karjääris edasi liikunud.
Mis sulle sinu ameti juures kõige enam meeldib?
Oma meeskonnas tegelen ma paljude teemade ja aspektidega, mis on nii mitmekülgsed, et ma ei tunne kunagi tüdimust. Mulle tõeliselt meeldib, et mõned päevad on väga sotsiaalsed ja täis pikitud koosolekuid ning teistel päevadel saan süveneda Exceli tabelitesse ja keskenduda numbritele ning üksikasjadele. Elu on iga päev mitmekesine ja just seda naudin ma oma ameti juures kõige enam.
Kas sinu töös on ruumi ka improvisatsioonile ja innovatsioonile?
Me teame, kuidas peaks iga projekt kulgema ja milline on plaan, kuid selle elluviimisel peame otsustama, millised valikud on kõige tõhusamad. Ja selles on meil võimalus olla loomingulised, et parim tulemus saavutada. Näiteks töötame praegu vastutustundliku aruandlusega maksustamise valdkonnas, et ühtlustada panga andmebaas ja infosüsteemid seadusandja ja EL-i õigusaktide nõuetega. Peame ette valmistama kõik nõuded, mis kehtivad andmetele, mis meil juba olemas on, ja ka uutele andmetele, mida vajame. Ühest küljest tundub, et see töö ei ole loominguline, kuid sellega saab tegeleda eri viisidel, ja selles mõttes tähendab loovus tulemuse saavutamiseks kõige tõhusama, sihipärasema töömudeli loomist.
Kui kujutame endale ette noort täiskasvanut, kes on alustamas oma karjääri pangas, siis mida sa ütleksid talle, millised on peamised SEB kasuks rääkivad argumendid?
Ma olin noor, kui ma pangas alustasin, just koolist tulnud. Seega saan ma öelda omast kogemusest, et SEB-s õpid sa palju uusi ja kasulikke asju. Mitte ainult pangateenuste kohta ega omanda spetsiifilisi teadmisi, vaid ka seda, kuidas finantsmaailm üldiselt töötab ja mis on selle edasiviivad jõud. Teine SEB kasuks rääkiv oluline argument on paindlik ajajuhtimise võimalus. See on eriti tähtis noortele, sest SEB-s töötamist on võimalik ühildada õpingutega kõrgkoolis, see tähendab, et tööandja on paindlikkusele avatud. Lisaks on SEB hea koht karjääri alustamiseks seetõttu, et meil on väga toetav keskkond. Inimesed on avatud meelega ja meeskond on nii suur, et igaüks leiab siit endale sobivad kolleegid, kellega tihedamaid sidemeid hoida. Suurettevõtte eelis on veel see, et kui sa tahad midagi õppida, siis siin on selleks palju enam võimalusi. Siin on kõike rohkem.
Kas SEB-s on ka selliseid algatusi, mille üle sa töötajana uhkust tunned?
On küll. Kõige värskemate näidetena võin nimetada Apple Pay ja Google Pay lahenduste turule toomist, mida meie kliendid väga ootasid. Ma osalesin selles meeskonnas, kes projekti ellu viis, ja kui ma nägin, et inimesed poes kasutavad meie loodud makseviisi, oli see uhke tunne. Sest see arendus muudab meie igapäevaelu palju mugavamaks.
Kas sa oskad näha, milline võiks olla järgmine samm sinu ametialases karjääris?
Ma olen selles ametis olnud nüüd üle kahe aasta ja alles hakkan mõtlema, millised võiksid olla järgmised sammud, sest ma endiselt õpin iga päev midagi uut. Karjääriredelil liikumine ei tähenda ainult üles liikumist, vaid ka uute asjade õppimist teistes panga valdkondades. Hetkel huvitab mind rohkem just seda liiki arengutee, kuid tulevikus tahaksin saada meeskonna juhiks, sest selleks, et tippjuhiks saada, pead sa enne saama võimalikult laialdased ja mitmekesised kogemused.

Alar Rõa
Solution architect (digitaalsed kanalid, internetipank)
Haridus: Äriinfotehnoloogia bakalaureuse kraad, informaatika magistrikraad, Tallinna Tehnikaülikool, 2015. aasta
Kuidas sa SEB-sse jõudsid?
Ma liitusin SEB-ga kaks ja pool aastat tagasi lahenduse arhitektina. Mind kutsus panga meeskonnaga liituma minu eelmine juht, kellega ma töötasin koos ka Helmeses.
Mida tähendab töö lahenduse arhitektina?
Ma töötan esimese taseme arhitektina. Pangas on kolm arhitektide taset: lahenduse arhitektid, valdkonna arhitektid ja peaarhitekt. Lahenduse arhitekti ülesanne ei ole niipalju kodeerida kui projekteerida lahendusi, oleme ärivajaduste ja tehnoloogiliste võimaluste vaheline ühenduslüli. Samuti vaatan ma üle koode ja vahel täidan keerulisemaid arendusülesandeid.
Kui palju on selles ametis loovust? Kas kõik on juba varem määratletud ja üksikasjalikult kirjeldatud või on ruumi ka improviseerimiseks?
Tavaliselt on kindlad nõuded, mis tulenevad konkreetsetest ärivajadustest. Kuid arenduslahendustes on ruumi ka improviseerimiseks. Just seetõttu nimetatakse seda ametikohta lahenduse arhitektiks – me töötame välja oma nägemuse ja teeme oma pakkumise. Näiteks tegeleme praegu internetipanga uue versiooniga. Ehitame selle platvormina, millel panga tootemeeskonnad saavad iseseisvalt töötada ja seda oma vajaduste järgi kasutada. See on seni meie meeskonna suurim projekt.
Mis iseloomustab head internetipanka, kuidas ma saan seda hinnata?
Üks tunnus on töökindlus ja turvalisus. Teine on kasutajasõbralikkus ja lihtsus. Ja kuna uut platvormi hakkavad edaspidi kasutama ka teised kolleegid, siis peavad lahendused olema avatud ja paindlikud.
Mis on sinu arvates suures pangas töötamise peamised eelised?
Töö pangas on uus väljakutse ja võimalus. Eriti motiveeriv on uue internetipanga projekt, mida ma ennist mainisin, sest ehitame selle üles nullist. Saame välja mõelda, mida ja kuidas tuleks teha, ja seda suures osas ka ellu viia. Selle platvormi arendajatena peame meeles pidama kaht kasutajarühma: internetipanga lõppkasutajaid ja panga tootearenduse meeskondi, kes saavad hakata seda platvormi kasutama oma enda vajadustest lähtuvalt. See on korraga nii suur vastutus kui võimalus. Pean lisama, et mulle avaldab muljet panga võime kaugtööd teha. Kohtume ka oma Balti meeskonnaga veebi vahendusel ja füüsiliselt kohtume vaid paar korda aastas.
Ja kui sa peaksid võrdlema töötamist pangas töötamisega väiksemas ettevõttes?
Suurim eelis on projektide ulatus – suured projektid tähendavad erinevaid tehnoloogilisi oskusi, suuri meeskondi ja inimesi, keda saad tundma õppida, kellelt nõu küsida ja õppida. Ja see, et me töötame kõigis kolmes Balti riigis, tähendab, et meie lahendusi kasutab palju rohkem inimesi. Näiteks uue internetipanga lahendusega töötades tean, et see muudab inimeste elu lihtsamaks kõikides Balti riikides. Samal ajal pead sa suures ettevõttes järgima projekti käigus erinevaid tegevuskordi. Väikeses ettevõttes toimuvad asjad kiiremini ja lihtsamini.
Mis sulle pangakeskkonnas töötamise juures kõige enam meeldib?
Ma hindan seda, et siin julgustatakse kõiki kaasa mõtlema. Näiteks kuigi minul kui lahenduse arhitektil on lõplik sõnaõigus, olen mõnikord meeldivalt üllatunud mõne noorema arendaja välja pakutud ideedest. Neil võib mõnele probleemile olla uus vaatenurk, mille peale teised ei ole mõelnud. Just seetõttu on avatud ja julgustav keskkond nii oluline. Ei ole olemas sellist asja nagu „rumal küsimus“, iga küsimus võib olla väärtuslik ja kasulik. Halvem on, kui küsimusi ei ole üldse.
Kuidas on töötada IT alal täna ja kümme aastat tagasi, kui sinu karjäär algas?
Üks peamisi erinevusi seisneb selles, et varasem range vahetegemine „äriinimeste“ ja „IT-inimeste“ vahel on ära kadunud. Need kaks meeskonda on ühinenud eesmärgiga lahendada seda, mida meie kliendid kõige rohkem vajavad, ja leida uuenduslikke lahendusi, mille peale keegi varem ei ole mõelnud. Nüüd räägime me teada-tuntud agiilsest lähenemisviisist, mis kümme aastat tagasi oli tundmatu. Ma arvan, et tehnoloogias on veel palju arenguruumi, arvestades, kui sügavalt see meie igapäevaellu tungib – igal pool on vaja professionaale, kes suudavad tehnoloogiat leiutada, rakendada ja hooldada.
Millist rolli mängib innovatsioon sinu igapäevatöös?
Kogu töö on mõnes mõttes innovaatiline, kuid samas ei saa me unustada, et innovatsioon ei tohi olla omaette eesmärk. See aitab lahendada probleemi. Näiteks rajame oma uue internetipanga versiooni microfrontend'i arhitektuurile, mida minu teada ei ole ükski suurettevõte selles piirkonnas varem teinud. Siin järgime oma Rootsi kolleege, kuid tingituna täiesti uuest lähenemisviisist peame alati olema avatud ka uutele lahendustele. Mõte on selles, et erinevad tootemeeskonnad saavad ehitada oma internetipanga funktsionaalsuse, ilma et meie meeskond oleks pudelikaekaelaks, säilitades samas klientide jaoks üldise kvaliteedi ja välimuse. Siin tuleb mängu innovatsioon nagu microfrontend'i arhitektuur.
Mis on sinu meelest kõige väärtuslikum innovatsioon sinu ja sinu meeskonna jaoks?
Ma olen veendunud, et me töötame sellega praegu. See on panga uuendatud internetipank, mille esimene versioon tuleb välja sel aastal.

Kadri Arula
tooteomanik, kliendi ülevaate ja digitaalsete lahenduste osakond
Haridus: bakalaureuse kraad arvutiteaduses; ärijuhtimise magister, ettevõtlus ja tehnoloogia juhtimine, Tartu Ülikool
Millega tegeleb sinu meeskond?
Minu meeskond vastutab selliste lahenduste eest nagu virtuaalne nõustaja, videokohtumised klientidega, veebipõhine kohtumiste broneerimissüsteem ja kliendikeskuse erinevad tarkvarad kõikidele Balti riikidele. Meie ülesanne on veenduda, et kõik süsteemid käiksid aja ja klientide nõudmistega kaasas, protsessid sujuksid, oleksid turvalised ning kliendiandmed oleksid kaitstud. Virtuaalne suhtlus ei lihtsusta mitte ainult meie klientide, vaid ka töötajate igapäevaelu, sest näiteks kohtumiste broneerimine toimub automaatselt ja klient viiakse panga konsultandiga kokku ajal, mis sobib mõlemale. Samuti on virtuaalne nõustaja kättesaadav reaalajas ilma ooteajata ja vastab klientide lihtsamatele küsimustele ilma nõustaja sekkumiseta. Üldiselt saab öelda, et seda liiki virtuaalne suhtlus tähendab paljude protsesside automatiseerimist ja lihtsustamist, mis muudab tööprotsessid efektiivsemaks ja laseb pangatöötajatel tegeleda rohkem selliste probleemidega, mis vajavad personaalset sekkumist, ning tegeleda klientidega asukohast olenemata.
Kui suur on see meeskond, kes seda kõike teeb?
Suhteliselt väike: meid on kokku üheksa. Minu töö tooteomanikuna on luua toodetele visioon ja panna see ajateljele. See aitab ette kujutada, kuidas soovime antud valdkonnas edasi liikuda, ning aitab seada meeskonnale selged prioriteedid edasisteks sammudeks.
Kas sinu igapäevatöö on loominguline või on kõik tegevused ette teada ja eelnevalt kirjeldatud?
Ei, ei ole ette teada. Ja parim asi minu ameti puhul on see, et ma saan tulla välja omaenda ideedega, mida ja kuidas teha. See tähendab, et pean lahtiste silmadega ringi käima, märkama valdkonnas ja tehnoloogias toimuvaid arengusuundi ja mõistma, mida me kõigest sellest kasutada saame. Mõte töötab pidevalt, kuidas saaksime asju veelgi tõhusamaks muuta. Selles mõttes on minu töö väga loominguline ja see on tõeliselt lahe.
Mille kallal te praegu töötate?
Me töötame mitme eri arenguetappides oleva projektiga. Mainida võiks uut kliendikeskuse lahendust, kuhu on plaanis lisada ka kõnerobot, mis on Balti riikides veel uudne ja vähe kasutuses. Samuti tegeleme mitme juturoboti lahenduse uuendusega, millest saavad loodetavasti kasu nii kliendid kui kliendikeskuse töötajad. Töötame nii tööaja planeerimise lahenduse kui ka olemasolevate süsteemide tänapäevastamise ja pilve viimisega.
Kas lähitulevikus saaksin ma kohtuda oma pankuriga virtuaalkontoris?
Miks mitte? Tegemist on ühe suunaga, kuhu poole me liigume. Eriti hea sihtgrupp selleks on eestlased, kes hea meelega väldiksid vahetuid kontakte (naerab). Juturobot ja tulevikus ka kõnerobot on tegelikult juba samm selles suunas, sest need võimaldavad kliendil pöörduda panga poole mistahes kellaajal ja selgitada probleemi vestluse käigus, ilma et peaks reaalse inimesega rääkima. See on oluline samm, sest annab ligipääsu digiteenustele ka neile inimestele, kes ei tunne end igapäevaelus tehnoloogiat kasutades mugavalt või vilununa. Kõneroboti puhul piisab telefonikõnest, millega igaüks hakkama saab. Ka videokohtumised on juba praegu meie igapäevaelu osa ja selles pole midagi uut. Seega ei ole virtuaalne kohtumine virtuaalnõustajaga ka kauge tulevik. Suurim takistus, mis meil tehnoloogia poolelt tuleb ületada, on tugi Balti riikide keeltele. Kuna eesti, läti ja leedu keel on suhteliselt väikesed, võtab automaatsete lahenduste loomine nende keelte jaoks rohkem aega. Teine oluline fookus, mis tuleb põhjalikult läbi mõelda, on kliendi isiku turvaline tuvastamine nii nõustamisel kui tehingute tegemisel virtuaalkeskkonnas.
Mis pakub sulle selles ametis kõige enam rahulolu?
Esiteks võimalus olla loominguline, mis on tänapäeval ka tehnoloogia valdkonnas vägagi asjakohane ja vajalik. Ausalt öeldes ei ole ma kunagi varem mõelnud, et ma olen loominguline inimene ja et ma saaksin seda tööl ära kasutada. See on olnud väga silmiavav. Teiseks võimalus olla mina ise, avaldada arvamust, rääkida kaasa ja vabadus teha iseseisvalt valikuid ning võtta nende eest ka vastutus. Samuti meeldib mulle, et tegemist ei ole rutiinse tööga, vaid sellisega, mis toob iga päev väljakutseid. Ma olen SEB-s töötanud kolm aastat ja õpin siiani iga päev midagi uut. Seega ei ole paista ka sellist hiilivat „mugavustsooni“, kus areng peatuks. Mul on töökogemust rohkem kui 15 aastat ja SEB on kahtlemata koht, kus ma olen kõige rohkem tundnud tõelist meeskonnavaimu, tuge ja ühtekuuluvust. Ehk nagu öeldakse: töö on nagu teine perekond. SEB-s on see tunne tõeliselt olemas. Ma ei ole mitte kusagil varem midagi sellist kogenud. Minu jaoks on väga inspireeriv ka see, et SEB-s on palju imelisi naisjuhte, kes on mulle suureks eeskujuks ja annavad usku, et kõik on võimalik.
Miks on SEB hea valik noortele, kes mõtlevad töötamisest IT alal?
Esiteks sellepärast, et siin on innovaatiline ja loominguline töökeskkond ning SEB investeerib palju nii praktikaprogrammidesse kui ka oma töötajate koolitamisse. Samuti väärib mainimist töötingimuste paindlikkus, mis oli minu puhul oluline argument. Elades Saaremaal oli mul võimalus teha kaugtööd juba enne koroonapandeemiat ja see võimalus on tänini olemas. Samuti saan ma külastada SEB kontorit Saaremaal, mida ma teen sageli, sest ma ei taha kohtuda inimestega ainult virtuaalses keskkonnas. Kolmas põhjus, miks ma SEB-d soovitan, on inimesed, kes siin töötavad. Alati on keegi, kes sind aitab, ja kolleegid on väga toetavad ning sõbralikud.
Sa oled õppinud IT-d ja töötanud mitmes ettevõttes. Miks sa valisid infotehnoloogia?
Juba kooli ajal huvitasid mind rohkem reaalained ja samuti arvutid, mis sellel ajal tavakasutajate kodudesse alles hakkasid tekkima. Seega juba siis olin ma täiesti kindel, mida ma ülikoolis õppima hakkan. Minu ülikooliaastatel oli üpris haruldane, et tütarlaps õppis arvutiteadust ja mulle ei olnud nii tehniline ala alati lihtne, eriti kuna mul oli ka teine külg, mis armastas kunsti ja kirjandust. Mul vedas, et ma kohtasin inimesi, kes mind usaldasid ja uskusid minusse rohkem kui ma ise. Ma arvan, et tänu sellele ja mu enda julgusele just antud eriala valida, olengi ma jõudnud tööalaselt siia, kus ma täna olen. Minu esimene töökoht oli PRIA IT-abiliinis, seejärel töötasin erinevates ettevõtetes nagu Gemalto, EMT ja Telia. Oma varasematel ametikohtadel olen ma tegelenud rohkem tehnoloogilise toe ja IT arenduste poolega, kuid SEB-s liikusin ma äripoolele, tehes koostööd IT-ga, mis võimaldab mul maksimaalselt ära kasutada oma tugevaid külgi – kogemusi IT alal, suhtlusoskust ja loovust, et tulla välja uute ideede ja lahendustega ning tunda tõeliselt, et ma saan midagi paremaks muuta.
Millised on sinu hobid?
Ma armastan reisida. Uus hobi minu jaoks on sulgpall. Kontserdid, raamatud, teater – ei midagi liiga ekstreemset, vaid lihtsad asjad ja uued elamused.