Soovitus kriisiolukordadeks: E-teenuste kasutajatel tasub aktiveerida mitu autentimisvahendit
Nii lühiajaliste tõrgete kui ka suuremate kriiside ja küberrünnakute kaitseks on mõistlik omada rohkem kui üht autentimisvahendit, et oma kasutajakontodele suurema tõenäosusega takistusteta ligi pääseda. SEB tõi välja, et valdav osa internetipanga kasutajatest eelistavad harjumuspärast mugavust ühe autentimisvahendi näol, ent varuvõimalustele mõelnud ei ole.
E-teenuste mugavus ja turvalisus on saanud Eesti igapäevaelu osaks. Sisselogimiseks kasutatakse erinevaid autentimisvahendeid, nagu Smart-ID, Mobiil-ID, ID-kaart ning pangateenuste puhul ka PIN-kalkulaator ja mobiilirakendus. Kuigi lahendused on töökindlad, võib tehniliste tõrgete, küberrünnakute või laiemate kriisiolukordade korral olla nende funktsionaalsus häiritud.
SEB jaepanganduse valdkonna juht Monika Kallas-Anton selgitas, et alternatiivne vahend tagab ka pangateenustes suurema tõenäosusega ligipääsu nii maksete tegemiseks kui ka muude igapäevaste toimingute jaoks. Ta tõi näite, et kui küberrünnaku korral on häiritud Smart-ID-d või Mobiil-ID-d kasutavate klientide ligipääs, siis mobiilirakendusest internetipanka sisselogimine võib samal hetkel töötada laitmatult, mistõttu nende kasutajate jaoks ei pruugi tõrgete mõju olla tuntav.
„Sarnaselt oma koduuksele varuvõtmele, tasub tagavaravõimalust rakendada ka digiteenustesse, näiteks pangakontole sisselogimisel. Juba väiksemate tõrgete korral, kus üks autentimissüsteem võib olla maas, annab alternatiivse vahendi olemasolu võimaluse sisselogimisvõimalust vahetada. Meie soovitus on, et kliendid aktiveeriksid vähemalt kaks erinevat autentimisvahendit,“ avas SEB jaepanganduse juht.
SEB andmetel sisenetakse internetipanka enim läbi mobiilirakenduse ja Smart-ID. Samas on vaid neljandik kliente lisaks Smart-ID-le aktiveerinud ka teise lahenduse, näiteks Mobiil-ID, ID-kaardi või mobiiliäpi. „Sama trendi näeme ka mitmete teiste vahendite puhul – enamik kasutab ainult ühte, mis tähendab, et kriisiolukorras võib ligipääs oma kontole olla takistatud. Eelis on aga mobiilirakenduse kasutajatel, kelle jaoks on rakendus ise üheks autentimisvahendiks internetipanka sisselogimisel,“ lisas Kallas-Anton.
Lisainfo:
Maarja Lumiste
kommunikatsioonijuht
erakliendi valdkond
SEB Pank
mobiil +372 56631925
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-meili aadress maarja.lumiste@seb.ee