Haruu asutajate 5 praktilist kogemust, mis aitasid ettevõttel targalt kasvada
Eesti rõivabränd Haruu, mille taga seisavad abikaasad Kristiine Lään-Vantsi ja Virko Vantsi, on ehe näide sellest, kuidas lihtne idee võib kasvada rahvusvaheliselt tuntud ettevõtteks. Haruu lugu tõestab, et alustamiseks pole vaja suurt investeeringut ega täiuslikku äriplaani, vaid julgust, sisetunde usaldamist ja paindlikkust.
Oma kogemust jagasid Kristiine ja Virko SEB ettevõtlusseminaril, kus nad andsid praktilisi soovitusi neile, kes mõlgutavad mõtteid oma ettevõtte loomisest või on juba esimesed sammud ettevõtlusteekonnal teinud.
Ära oota õiget hetke
Haruu idee sai alguse lihtsast vestlusest ja küsimusest „Kas sa pole kunagi mõelnud oma brändi luua?“. Ilma selge visiooni, nime või äriplaanita asus Virko kohe uurima, kuidas ettevõtet asutada ja oma brändi üles ehitada. Tulemusena oli kolme kuu pärast e-pood avatud, mis tõestas, et edu eeldus pole detailne plaan, vaid valmisolek tegutseda. Seega, kui on olemas idee, on mõistlik lihtsalt liikuma hakata, sest detailid saavad selgeks alles teel olles.
Usalda oma sisetunnet, kuid ole valmis turuga kohanema
Haruu alustas lasteriiete brändina, ent peagi sai selgeks, et kvaliteetsete lasteriiete nõudlus ei ole turul väga suur. Bränd kohandus kiirelt, fookus muudeti naisterõivastele ning praegune hitt-toode, milleks on linane kimono, sai peamiseks brändi esindavaks tooteks. Suurim õppetund sellest oli, et kui algne toode ei lenda, on mõistlik edasi liikuda, sest paindlikkus ja valmisolek suunda muuta on ettevõtluses elutähtsad.
Näita sotsiaalmeedias ettevõtluse igapäevaseid toimetusi
Haruu alustas lihtsast turundusest, jagades autentseid hetki näiteks kodusel köögisaarel pakkide pakkimisest ning isiklikest rõõmudest ja tagasilöökidest. Siiras ja aus sisu jääb tihti rohkem meelde kui täiuslikkuseni lihvitud reklaam.
Kasvata kogukonda, mitte vaid kliendibaasi
Haruu näitel on oluline suhtuda klientidesse kui kogukonda, mitte vaid müügitehingutesse. Iga õmmeldud kimono ja personaalse sõnumi või kingitusega saadetud pakk kandis endas hoolt ja tähendust, mis tekitas lojaalse kogukonna ning viis Haruu lõpuks ka New Yorki moelavale.
Kasva koos ettevõttega ja küsi abi õigel ajal
Kui Haruu müük mitmekordistus, tuli töötajaid juurde palgata ning kaasata turundusagentuur. Teekonna alguses tegid Kristiine ja Virko enamasti kõike ise, kuid kasvades jagati rolle ja vastutusi teadlikumalt. Seega, mõistlik on alguses teha ise nii palju kui oskad, samal ajal otsides abi ja juhendamist enda tutvusringkonnast.
Haruu kogemus näitab, et sisetunde usaldamine, julgus alustada, oskus õppida, paindlikkus kohanduda ja siiras suhtlus oma kogukonnaga on need võtmed, millega saab oma idee ellu viia.
Alustavat ettevõtjat aitab SEB tasuta ärinõustamine
SEB jaepanganduse valdkonna juht Monika Kallas-Anton toob välja, et alustaval ettevõtjal ei saa ega pea kõik olema kohe perfektselt paigas. SEB ärinõustamine ongi loodud selleks, et aidata näha suurt pilti, kuid samal ajal tegeleda ka praktiliste ja edasiviivate sammudega.
„Ettevõtlusega alustamise puhul on oluline, et oleks idee, motivatsioon ja keegi, kes aitab esimesed sammud läbi mõelda, mis aitavad kaasa idee kujunemisele äriplaaniks. Eestis ainulaadse tasuta teenusega pakume abi mitte ainult alustavatele, vaid ka juba tegutsevatele ettevõtjatele, kes soovivad kasvada targalt,“ lisab ta.