Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

PRESSIUUDISED - 1. august 2019 12:00

SEB: Eesti noored näitavad konservatiivsust uute teenuste kasutamisel

Eesti noori iseloomustab tasakaalukus ja ettevaatlikkus nii oma finantside haldamisel kui ka uute finantsteenuste kasutamisel: 70% noortest vanuses 18 kuni 25 aastat kontrollib oma kulutusi ja peab eelarvet. Samuti suhtuvad Eesti noored endiselt ettevaatlikkusega Eesti turul populaarseks saanud viipemaksesse: 25% vastanutest ei kasuta viipemakseid üldse, 24% aga kasutavad viipemakseid olukorrapõhiselt ega kipu seda alati eelistama. Igapäevaselt kasutab viipemakseid 26% Eesti noortest.

„Intuitiivselt ootame oma noortest eesrindlikkust ja innovaatilisust, sest tänapäeva 18- kuni 25-aastased on juba uue digiajastu esindajad. Samas näeme nende reaalsest käitumisest palju suuremat arukust ja kohati konservatiivsust. Nad ei kipu kiirustama oma kinnisvara ja isikliku transpordi soetamisega. Suurel osal noortest on suuremateks ostudeks iseseisvalt kogutud esimene sissemakse, milleks säästab üle 50% vastanutest,“ kommenteerib noorte tublit finantskäitumist SEB erasegmendijuht Triin Raudsepp.

„Noorte inimestega võrreldes näitavad suuremat eesrindlikkust uuemate pangateenuste kasutamisel keskmiselt 35-aastased kliendid, kes moodustavad kõige aktiivsema kasutajaskonna nii viipemaksete kui ka videokõnede ja mobiilirakenduse puhul,“ lisab Raudsepp.

Ka oma esimese kodu planeerimisel on Eesti noored arukad ja iseseisvad, seades suure ostu sõltuvusse enda stabiilsest tööst ja sissetulekust. 64% vastanutest on kinnitanud, et hakkavad oma kodu peale mõtlema vaid siis, kui seda lubab nende sissetulek, 7% pidasid ka abiellumist õigeks kodu ostmise põhjuseks.

SEB noorte uuring korraldati 18- kuni 25-aastaste noorte seas 2019. aasta kevadel ja sellesse kaasati 604 noort Eesti inimest. Küsitlus korraldati veebikeskkonnas ning toimus paralleelselt ka Lätis ja Leedus.

Alates 2. juulist hakkas SEBs tööle ka oma praktikaprogramm nimega #YouthLAB ehk start-up töökultuuri alusel korraldatud noorte suvepraktika, mille eesmärk on tuleviku pangateenuste väljatöötamine. #YouthLAB kestab kuus nädalat ja kaasab kõik SEBs tööl olevad 38 praktikanti. #YouthLAB’i jooksul läbivad noored äriidee kujundamise, teenuse disaini, turunduse, finantsplaneerimise, kliendiuuringu ja toote/teenuse arendamise faasi ning jõuavad augusti keskpaigaks valmis teenuse presentatsioonini. Kogu protsessi kajastab noorte videoblogi ja klassikaline blogi suvistest tegemistest.

 

Lisainfo:

Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank

telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post

Sotsiaalmeedia

Kontaktid

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.