Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

PRESSIUUDISED - 20. juuni 2019 10:35

Eestimaalaste finantsplaneerimine on paranenud

SEB Eestis, Lätis ja Leedus korraldatud väikelaenu- ja krediitkaardiuuring näitas, et eestimaalaste käitumine kulude planeerimisel on aastatega tublisti paranenud. Ligi 80% vastanutest hindavad, et nad oskavad võtta vastu finantsotsuseid ja et neil on sääste ootamatute ostude tegemiseks. Olukorras, kus inimene või pere vajab lisafinantseerimist, leidis siiski üle 50% vastanutest, et kaaluvad ka väikelaenu võtmist.

Panga andmetel on väikelaenutooteid kasutanud 60% Eesti elanikest, kuid erinevalt eelmistest aastatest, kui laenu võeti nii reisimiseks, peresündmuste korraldamiseks kui ka iluteenusteks, on laenamine muutunud veidi kaalutletumaks ja on põhjendatud selliste vajadustega nagu autoost või remont, samuti kodu renoveerimine.

„Vaatamata sellele, et väikelaenu intressid on võrreldes liisingu- ja eluasemelaenuga kõrgemad, on olukordi, kus selline raha kaasamine on õigustatud. Näiteks vältimatute projektide puhul, millest tulenev positiivne mõju inimese või perekonna elukvaliteedile on pikem kui laenu tagasimakseperiood. Näeme, et Eesti inimesed teevad siin küllaltki kaalutletud valikuid: väikelaenu võetakse endiselt peamiselt autoostuks ja -remondiks, kodu remondiks ja renoveerimiseks, kodumasinate soetamiseks. Teiselt poolt on aga ka neid, kes võtavad väikelaenu ühekordse ja küsitava kasulikkusega kulutuse tegemiseks, mõtlemata, et kõrge intressiga laen on siiski kohustus, mis tuleb tagasi maksta. Arvestades viimaste aastate sissetulekute- ja ka üldist majanduskasvu, soovitame meie hakata järjest rohkem mõtlema säästmisele ja investeerimisvõimaluste otsimisele,“ kommenteeris SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.

Kõige olulisemaks peetakse väikelaenu võtmise juures võimalust laen varem tagasi maksta (60% vastanutest), maksepuhkuse võimalust (21%) ning raha kättesaamise kiirust (15%). Samal ajal kinnitas 45% vastanutest, et laenuvõtmine on nende jaoks raske otsus, ning ligi 40% jaoks on oluline, et tegu oleks võimalikult lühiajalise kohustusega.

„Ükskõik millise finantslahenduse inimene ka ei valiks, on väikelaenu võtmisel väga oluline hinnata selle kulukuse määra ja võimaluse korral küsida nõustaja abi õige lahenduse leidmiseks. Oma klientide tagasisidest näeme selgelt, et nad jälgivad finantskohustuste võtmisel selle kulukust (70% vastanutest) ning üle kolmandiku meie klientidest jälgivad täpselt kõiki laenuga kaasnevaid kulusid, sh lepingutasud, viiviste määra jne,“ lisas Leppänen.

SEB väikelaenu- ja krediitkaardi uuring korraldati SEB Eestis, Lätis ja Leedus koostöös Norstat’iga mais 2019. Uuringust võttis osa rohkem kui 3000 inimest, nende seas 1008 eestimaalast.

Lisainfo:

Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank

telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post

Sotsiaalmeedia

Kontaktid

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.