Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

PRESSIUUDISED - 19. märts 2019 16:00

Selgusid Eesti kümme parimat äriideed

Eile õhtul valiti SEB innovatsioonikeskuses välja Eesti suurima äriideede konkursi “Ajujaht” kümme parimat äriideed, kes liiguvad konkursi järgmisesse vooru.

Kümne parima äriidee hulka pääsesid söödavaid toidutarvikuid arendav Edible, hambakaitsegeel Frenzy, koduürituste äpp GoInvite, kleebitavaid puitpaneele tootev Groveneer, laste sõiduplatvorm HopKid, droonide positsioneerimis- ja navigeerimisplatvorm HIVE, vaegnägijatele mõeldud lauamäng ALU, üürituru taustakontrolli teenus SecureBadger, kleebitav „parim enne“ indikaator Timey ja nõustamisteenus Võõras Sõber.

Ajujahi ellukutsuja, EASi nõukogu esimehe Erki Mölderi sõnul näitavad Ajujahi kümme parimat tiimi kõige ehedamalt seda, et eestlastes on ettevõtlikku vaimu. „Järgmisesse vooru pääsenud tiimide seas oli mitmeid pangandus- ja kindlustussektori töökogemusega inimesi, kes on otsustanud võtta ette muutuse enda karjääris, mida Ajujaht ka tegema soosib. See paistis välja ka nende äriideedes, mis tegi tiimi ja idee kui terviku oluliselt küpsemaks,“ rääkis Mölder.

SEB innovatsioonijuht Mart Maasik ütles, et edasipääsu tagamisel sai määravaks tiimide veenvus. „Varasemate aastatega võrreldes nägime tänavu Ajujahi arenguprogrammi läbinud meeskondade puhul vähem lihtsalt kõlavaid ideid ning rohkem reaalseid, juba toimivaid lahendusi. Edasi pääsenud tiimidel oli paigas ettevõtluses läbi löömiseks vajalik tasakaal ambitsioonikuse ning äririskide tajumise vahel,“ rääkis Maasik ja lisas, et sõltumata konkursi kulgemisest on tõenäosus neid tooteid ja teenuseid turul näha väga suur.

Elisa tegevjuht Sami Seppänen soovib kõigil tiimidel tegeleda äriidee lihtsustamise ja prioriteetide seadmisega. „Esmajoones tuleb tiimidel leida vastused nendele küsimustele, mida žürii neile esitas. Seejärel tuleb kõigil seada prioriteete. Mida lihtsamaks ja konkreetsemaks nende selgitused ja nägemus äriideest lähevad, seda suurem tõenäosus on neil nii Ajujahil kui ka väljaspool seda edukas olla,“ rääkis Seppänen.

Parimad äriideed valisid välja žürii koosseisus Erki Mölder (EAS), Mart Maasik (SEB), Sami Seppänen (Elisa), Heidi Kakko (BaltCap Growth Fund), Kaidi Ruusalepp ja Monika Tooming-Varblane (Funderbeam), Ott Jalakas (Lingvist).

Ajujahi telesaade on TV3 eetris alates 4. aprillist neljapäeviti kell 20.00. Hooaja võitja selgub 23. mail toimuvas TV3 otsesaates.

Ajujaht on Eesti suurim äriideede konkurss. Ajujahi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Elisa. Lisaks neile toetavad Ajujahti advokaadibüroo Triniti, Funderbeam, Lingvist, Eesti Tööandjate Keskliit, Eesti Põllumajanduskoda, Harku vald, Pärnu linn, Saue vald, Tallinna linn, Tartu linn. Ajujahi elluviimist rahastab EAS Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

 

Lisainfo:

Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
SEB
telefon +372 665 5649
mobiil  +372 511 1718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post

 

Sotsiaalmeedia

Kontaktid

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.