SEB testib Nordigeni kategoriseerimise lahendust
Koostöös läti ettevõttega Norgiden uurib SEB, kuidas kasutada masinõppe võimalusi tehingute kategoriseerimisel ning uute pangateenuste loomisel. Fintech-ettevõte on spetsialiseerunud kontoandmete analüüsimisele, pakkudes tehingute liigitamise ja käitumisharjumuste hindamise teenust.
Tänu API-platvormi avamisele on SEB juba täna esirinnas avatud panganduse infrastruktuuri pakkumisel. Kuigi Euroopa avatud pangandust reguleeriv makseteenuste direktiiv (PSD2) ei ole veel täielikult rakendunud, investeerivad enamik innovatiivseid panku ennetavalt IT lahendustesse ja andmeanalüüsi võimekusse, mille kaudu oma klientidele tulevikus lisandväärtust pakkuda.
“Meil on väga hea meel võimaluse üle teha koostööd SEB-ga ning näha, et meie lahendust testivad valdkonna juhtivad spetsialistid. SEB keskendub ainult sellistele toodetele, mis pakuvad nende klientidele selget väärtust. Võime kindlalt öelda, et kogu Nordigeni meeskond on pühendunud nende eesmärkide toetamisele, ” ütles Nordigeni kaasasutaja ja tegevjuht Rolands Mesters.
Pangad, kes on võtnud endale vastutuse klientide edu tagamisel, peavad avatud pangandust rakendama varakult, et kasutada maksimaalselt sellest tulenevaid võimalusi enda ja oma klientide huvides. SEB ja Nordigen on teinud koostööd, et testida, kuidas aitavad Nordigeni lahendused SEB-l saavutada oma strateegilisi eesmärke.
„2018. aastal tegi SEB mitmeid avatud pangandusega seotud algatusi üle kogu Baltikumi, kutsudes fintech ettevõtteid koostööle. Nordigen oli üks paljudest ettevõtetest, kes nendest tegevustest osa võtsid ning oma esimese koostöö just SEB-ga käivitasid. See, kui suures ulatuses saab masinõpet meie klientide kasuks rakendada, on olnud väga väärtuslik õpikogemus,” kommenteeris SEB Balti divisjoni digitaalse strateegia juht Ragnar Toomla.
Nordigenist
Nordigen on 2016. aastal asutatud fintech-ettevõte, kelle ülesanne on aidata pankadel ja laenuandjatel ära kasutada avatud panganduse võimalusi ja aktsepteerida rohkem krediidivõimelisi kliente. Ettevõte spetsialiseerub kontoandmete analüüsimisele, pakkudes tehingute liigitamise ja käitumisharjumuste hindamise teenust. Nordigen tegutseb praegu 13 riigis, sealhulgas Hispaania, Saksamaa, Poola, Tšehhi Vabariik, Rootsi, Taani, Soome, Läti, Eesti, Leedu, Austraalia, Uus-Meremaa ja Brasiilia.
SEB-st
SEB on juhtiv Põhjamaade finantsteenuste grupp, mis usub kindlalt, et ettevõtlik meel ja innovaatilised ettevõtted omavad parema maailma loomisel võtmetähtsust. SEB omab pikaajalist väljavaadet ja toetab oma kliente nii headel kui ka halbadel aegadel. Rootsis ja Balti riikides pakub SEB finantsnõustamist ja finantsteenuste laia valikut. Taanis, Soomes, Norras, Saksamaal ja Ühendkuningriigis on panga tegevus keskendunud korporatiiv- ja investeerimispangandusele, mis põhineb täisteenuse pakkumisel ettevõtete ja institutsioonide klientidele. SEB äritegevuse rahvusvaheline olemus kajastub tema kohalolekus umbes 20 riigis üle maailma.
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
SEB
telefon +372 665 5649
mobiil +372 511 1718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee