Jaanuari lõpus avatakse pidulikult Tartu Ülikooli uus Delta õppehoone, mille ettevõtlusmajas avatakse aprillikuus ka SEB Tartu Innovatsioonikeskus.
Esimese SEB Innovatsioonikeskuse avasime 2017. aasta kevadel Tallinnas. Alates avamisest on keskust külastanud pea 25 000 inimest ning sellele lisaks virtuaalselt ka ürituste videoülekannete jälgijad, mistõttu võime öelda, et kokku üle 200 000 inimese on saanud osa innovatsioonikeskuse loengutest, seminaridest, töötubadest ja arenguprogrammidest. SEB Tartu Innovatsioonikeskuses hakkame samuti korraldama erinevaid üritusi ja töötubasid ning arenguprogramme ettevõtjatele ja tudengitele. Eesmärk on luua häid suhteid, leida koostöökohti ülikooli ja ettevõtjate vahel ning inspireerida innovatsiooniteemadega.
SEB innovatsioonijuht Siim Lepisk räägib, miks just Delta ettevõtlusmaja ning missugust koostööd aitab soodustada uus SEB Tartu innovatsioonikeskus.
Miks avab SEB uue innovatsioonikeskuse Tartu Ülikooli Delta keskuse ettevõtlusmajas?
Tartu on tuntud kui heade mõtete linn. Innovatsioonikeskuses kohtuvad inimesed, kelle koostöös head mõtted kasvavad suurteks headeks mõteteks, millele järgnevad suured teod.
Avasime esimese SEB Innovatsioonikeskuse Tallinnas selleks, et Eesti majandus saaks kasvada kiiremini ning ettevõtted muutuksid konkurentsivõimelisemaks. Selleks lõime kasvuprogrammi, mis aitab ettevõtetel kasvada 10% asemel 10 korda, luues uusi digitaalseid ärimudeleid või koostada välisturgudele laienemise plaane. Kasvuprogrammi on Eestis läbinud üle 100 ettevõtte ning enamik neist on täna oma kasvuplaani ellu viimas. Järgmiseks toome SEB Kasvuprogrammi ja teised end Tallinnas tõestanud programmid Tartusse, et viia need järgmisele tasemele, võimendades ettevõtjate plaane ülikooli talendiga.
Kiirelt muutuvas maailmas soovivad edukad ettevõtted, et nende töötajad oskaksid loovalt lahendada probleeme meeskonnana ning meeskondade juhid oleksid mõttelaadilt ettevõtlikud. Kasvuprogramm ja suvine noorte innovatsiooni- ja praktikaprogramm Youth LAB on mõned näited meie senistest edukatest programmidest loova probleemilahenduse ja ettevõtlikkuse praktiseerimiseks.
Missugust koostööd saab teha ülikooliga?
Kui pangas oleme kiirendanud ettevõtete meeskondi, siis ülikoolid on tuntud kui isikliku arengu kiirendid. Mõlemas kiirendis õpetatakse täna, kuidas startupiliku mõtteviisiga pidevalt eksperimenteerides olla oluliselt edukam turu keskmisest. Ettevõtted otsivad oma ambitsioonikate plaanide elluviimiseks talenti, samas ülikoolide üheks missiooniks on talendi arendamine. Pangad on läbi ajaloo loonud ettevõtlikele inimestele nende ambitsiooni saavutamiseks vajalikke vahendeid ning ka Tartu Ülikooliga koostöös on meie roll viia kokku meie olemasolevad ja uued ärikliendid ning andekad tudengid. Toome üliõpilaste töösse praktilisi ärilisi väljakutseid ning aitame innovatsiooni tuua nii SEB klientideni kui meie äriklientide klientideni.
Ülikoolide üks oluline mõõde on ka mõju regionaalsele majandusele. Tartu Ülikooliga koostöös toome maailmatasemel innovatsiooniprogrammi lähemale Lõuna-Eesti ettevõtlikele inimestele. Toome kokku ülikooli ja ettevõtjad, et ühise mõttetöö tulemusena lahendada probleeme innovaatilisel viisil ning selle mõju avalduks Eestis ja Euroopas laiemalt. Tudengid ootavad, et nende koolitöö oleks tulevikku vaatav ning praktilise väljundiga. SEB toob väljakutsete lahendamiseks praktilised raamistikud ning ärilised väljakutsed oma klientidelt. Nii saab Tartust lisaks heade mõtete linnale veel suuremate tegude linn.
Millised üritused ja programmid on innovatsioonikeskuses tulemas?
Keskus läheb täistuuridel käima aprillis ning juba enne seda toome praktikud Delta majja pidama loenguid ja töötubasid finantskirjaoskuse, investeerimise, ettevõtluse, innovatsiooni ja digitaliseerimise teemadel. Märtsis alustab ettevõtetele suunatud SEB Kasvuprogrammi uus lend, kuhu sel aastal on võimalik kandideerida ka tudengitel, et koos ettevõtete meeskondadega lahendada digitaalse innovatsiooni ja välisturgudele laienemise väljakutseid. Suvel täidab innovatsioonikeskuse SEB Youth LAB suvepraktikaprogramm, kus praktikandid saavad praktilise startupiliku väljaõppe, luues innovaatilisi tooteid ja teenuseid. Sügisel lisandub programmi loodetavasti ka tihedam koostöö ülikooli ja tudengitega, et anda ärilist sisendit uurimistöödesse.
Aasta jooksul toimuvad SEB töötajatele teenusedisaini töötoad ja tootearenduse sprindid, mille käigus kaasame kliente meie uute teenuste arendamisse.
Missugusena näed SEB Tartu Innovatsioonikeskust aasta pärast?
Aasta pärast teavad ettevõtjad, et innovatsioonikeskusest leiab alati häid mõtteid ja tööriistu oma kasvuväljakutsete lahendamisel. Praktilised loengud annavad vajaliku sisendi esimeste sammude tegemiseks, kasvuprogramm loob kasvuks süsteemse raamistiku, üliõpilased aitavad lahendada konkreetseid ülesandeid ning teadlased leiavad uudseid lahendusi, minnes mõne probleemiga süvitsi. Ettevõtjad tunnevad innovatsioonikeskust hea keskkonnana, kus arutada ka panga kliendihalduriga erinevaid stsenaariumeid oma äri kasvatamiseks. Üliõpilased ja teadlased teavad, et innovatsioonikeskus toob nendeni alati värskeimad näited maailma innovatsioonipraktikatest, annab praktilised ülesanded ettevõtjatelt ning aitab nende parimatest ideedest ärisid vormida. SEB-s praktikal osalenud tudengid omandavad oskused startupilikust probleemilahendusest, mõistavad paremini suurettevõtete tegevust ning kasutavad saadud teadmisi pangas või oma uutel töökohtadel väljaspool panka.
SEB Balti strateegia ja kliendikogemuse juht Andra Altoa sõnul on Delta majja koondatud kõik eeldused Eesti innovatsiooni edulugude jätkuks ja uute sünniks – motiveeritud tulevikutalendid nii äris kui teaduses, tipptasemel uurimistöö ja laborid, rakendussuunaga ettevõtted ja äriline kompetents: „Kiirelt digitaliseeruvas keskkonnas näen ma Delta maja kui füüsilist platvormi, mis võimendab kõiki nimetatud osapooli ja koostööst sündivat energiat. SEB on Deltas kohal, et olla ise innovatsiooniliider pangandusmaastikul ning ühtlasi teha paljudest meie klientidest, nii eraisikutest kui ettevõtetest, liidrid nende endi valdkondades.“
Reili Lehis
SEB kliendikommunikatsiooni juht