Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Varia - 15.07.2019
praktika

Pauli praktikablogi nr. 3: Kellele kuulub tulevik?

Pauli praktikablogi nr. 3: Kellele kuulub tulevik? Foto: Franki Chamaki, unsplash.com

Andmetöötlus. Kurjakuulutav mõiste ühele kommunikatsioonitudengile, kelle arvates võiks meediamaastik piirduda vaid tekstide, mõtete ning emotsioonidega. Võibolla vahele ka mõni kirev pilt. Oli siis põhjuseks segane terminoloogia, liiga teoreetilised loengud või eelneva kogemuse puudumine, aga mind väljend „andmetöötlus“ ei kõigutanud. Vähemalt enne SEB suvepraktikat mitte.

Juba esimese nädalaga SEB-s sai mulle selgeks, et minu praktikapõli andmekööki kiikamiseta ei möödu. See köök oli külluslik ning nagu iga uue asjaga, mõjus korraga nii huvitavalt kui ka veidi hirmutavalt. Väljakutseid pole aga mõtet karta. Eriti veel, kui see väljakutse on uuenduslik ning suurt lisaväärtust pakkuv. Oma ebausust digimaailma vastu sain lahti, kui mõistsin nähtuse eesmärki.

SEB on tulevikku vaatav ettevõte ning homsesse päeva ei astuta mitte ainult keskkonnasõbralikult, vaid ressursse koondatakse jätkusuutlikult ka teistes valdkondades. Nüüd tulevad mängu ka fraasid „digitaliseerimine“ ning „andmed“, mis mind esimestes lõikudes painasid.

Mitmekesine, mitte kesine

Kui veel kevadel kõlas „digitaliseerimine“ minule kui miski masinlik, siis nüüd tunnen nähtuse humaansemat poolt. Tegemist on protsessiga, kus arvutile jääb igapäevane üksluisus, et inimene saaks tähtsamatele ülesannetele keskenduda. Ma olen õnnelik, et saan selle uue ja huvitava süsteemi keskel olla.

Lisaks kommunikatsioonitööle võtan igapäevaselt osa ka MarComi valdavalt analüütikapõhistest turundusprojektidest. Õppides selles huvitavas andmemaailmas orienteeruma, olen mõistnud, et on vale arvata digitaalandmetest kui suurkorporatsiooni rahakotti kergitavast vahendist, mis „musta käe“ moel turgu orjastab. Oma kogemusest tean, et digilahendused just aitavad organisatsioonil luua sildu ettevõtte poolt pakutud hüvede ning kliendi vajaduste vahel.

Digiturundusega ei haihtu inimlik suhtlus oma auditooriumiga. Lahendusi on palju, mis tähendab, et leidlikumad ja maitsekamad pöördumised saavad ka suurema vastukaja. Sõna ning mõte elavad veel!

Praegused noored eelistavad mitmekülgset ning huvitavaid väljakutseid pakkuvat töökohta. Olen rahul, et saan oma igapäevastes ülesannetes töötada nii tekstide, mõtete, emotsioonide (nagu ma algselt arvasin) kui ka statistikal põhinevate andemetega. Leian, et taoline sümbioos loob hea hüppeplatvormi tulevikuks, kus kindla oskuse asemel loeb pigem võime ümber õppida ning situatsioonile vastavalt tegutseda.

 


Paul Lees
SEB turunduse ja kommunikatsiooni divisjoni praktikant

 


Veel artikleid

Arhiiv

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.