Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Varia - 04.07.2019
praktika

Pauli praktikablog nr. 2: Kuidas bränd võlus praktikandi

Pauli praktikablog nr. 2: Kuidas bränd võlus praktikandi Foro: Alexey Demidov, Unsplash.com

„Ei, me ei vehi vlogides näppudega.“ „Ei see pole SEB.“ „Pigem tehakse SEB-s asja nii…“ Kui enamus igapäevapangandusega seonduvatest nähtustest sai MarComi praktikantidele võrdlemisi lihtsalt selgeks, siis SEB bränd ei kuulunud nende hulka. Õnneks.

Brändiguru Jean-Noël Kapferer on öelnud, et toode ise on tumm, bränd annab talle tähenduse ja eesmärgi, näidates meile, kuidas toodet peab lugema. Sõna „bränd“ pärineb germaani keeltest ning selle algne ingliskeelne versioon tähendas kuumaks aetud raudpulka, millega kariloomadele või esemetele omandimärke peale põletati.

Võib vist väita, et kariloomade kõrvetamise ajastu on õhtumaades läbi ning termin „bränd“ on omandanud uue mõtte. Seal, kus vanasti nähti kuuluvust, nähakse tänapäeval tegevust. Lubadust millestki, mida klient parema elu nimel otsib.

Suurele osale Eestist annab kindlate tähenduste ning lubaduste täitmisest märku heleroheline kast, mille sees valgete trükitähtedega „SEB“. Ja kuigi SEB logost on rahvaga suhtlemisel palju kasu, siis ainult sellest ei piisa.

Võlu peitub teekonnas

Mida mina õppisin, kui hakkasime auditooriumiga oma praktikategevusi avalikult kajastama, oli fakt, et SEB esindab oma brändi kindlal viisil. See on teadlikult koostatud mudel, mis, tuleb tõdeda, minule alguses kohale ei tahtnud jõuda. Ajapikku avastasin aga nii SEB kui ka taoliste brändide maitseka võlu.

Maagia peitub detailides. Ning veel rohkem, nende detailide iseseisvas avastamises: tunnetuses, et parimad lahendused ei seisne ilmselge väljatoomises. Ilmselged asjad pärsivad uuendusmeelset mõtteviisi. Kui kõik oleks iseenesest mõistetav, elaks me ikka hiidkilpkonna õlul triivival maalapil või kuulutaks fakti, et oleme päikesesüsteemi nabaks.

Brändi süvenemine õpetas mulle, et laialt naeratamata jätmine ei tähenda ilmtingimata kire puudumist– võibolla on see just kolleegi enesekindlust süstiv noogutus, mis töötaja ambitsioonikatele ideedele sütitab. Ka näiliselt liiga otsekohane tagasiside võib halva asemel olla heaga mõeldud (nagu sissejuhatusest leida võib).

SEB brändi mõistmine võttis aega ning nõudis teatud pingutust. Õnneks seda tüüpi, mis viib edasi paremate ning kavalamate lahenduste poole, kaasates aktiivselt ka ümbruskonda. Tänu terviklikule brändikoolitusele, vanemate töötajate nõuannetele ning iseseisvale pusimisele saan heameeli tõdeda, et ei ole veel SEB elu mõistmises 100% kohal, kuid kindlasti olen kõvasti lähemal, kui kuu aega tagasi.

 


Paul Lees
SEB turunduse ja kommunikatsiooni divisjoni praktikant

 


Veel artikleid

Arhiiv

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.