Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Igapäevased rahaasjad - 04.02.2015
rahaasjad | kontor

Õiged andmed tagavad kiire suhtluse

Õiged andmed tagavad kiire suhtluse Foto: SEB

Kui külastate pangakontorit või internetipanka, siis kontrollib pank aeg-ajalt teie kontaktandmeid. Küsitakse teie elukoha aadressi, telefoninumbrit ja e-posti aadressi. Niisugune kontroll tundub võib-olla tülikas, aga see on mitmel, peaasjalikult praktilisel põhjusel väga vajalik.

Eesti Vabariigis kehtivate õigusaktide kohaselt on Eestis tegutsevad krediidiasutused kohustatud regulaarselt kontrollima oma klientide isikusamasuse tuvastamisel kogutud andmeid. Nii tagatakse krediidiasutuse käsutuses olevate kliendiandmete õigsus ja ajakohasus.

Elus tuleb ikka ette situatsioone, kus pangal ja kliendil on vaja omavahel kiiresti suhelda. Niisugusel juhul ei piisa ainult sellest, kui pank teab vaid kliendi e-posti või elukoha aadressi, sest kiireloomuliste asjade korral ei pruugi klient oma e-kirjadeni piisavalt ruttu jõuda. Mõnikord on näiteks klient sisestanud internetipangas väärtpaberi tehingu valesti ja andmed vajavad  parandamist või on pangal alust arvata, et kliendi pangakaardi andmed on kopeeritud ja pank on kaardi kasutamise blokeerinud. Nii on vaja inimest ruttu teavitada ja kõige kiirem viis selleks on telefonikõne.

Vahel esineb olukordi, mil kliendid on unustanud, et nad ei ole pangale kõiki oma kontaktandmeid edastanud. Näiteks saadab klient ise pangale e-kirja ja kirjutab, et ootab vastust võimalikult ruttu telefoni teel. Ilma numbrita on mõistagi seda võimatu teha. Inimesed ikka vahetavad elu jooksul kodupaika ja muudavad vahel ka telefoninumbrit. Kui aga uute andmete teatamine ununeb, siis võib see tekitada nii inimesele kui ka temaga seotud asutustele palju segadust.

Telefonikõne on endiselt üks kiireim infovahetuse viis ja täpsustavad küsimused saavad nii kõige kiiremini vastuse. E-kirjade lugemine ja kirjutamine võtab alati aega, eriti kui klient on oma probleemi või soovi kirjeldanud lühidalt ja napisõnaliselt. Järelikult tuleb küsida palju täpsustavaid küsimusi ja kliendi probleemi lahendamine võtab seetõttu rohkem aega.

Õigete kontaktandmete olemasolu on tõepoolest vajalik ja neid ei küsita niisama. Pangad ei kasuta inimeste kontaktandmeid kuidagi kurjasti ära, vaid neid on tarvis praktilistel põhjustel ja on ka kliendi enda huvides, et pank saaks temaga vajaduse korral ruttu ühendust. Soovib ju igaüks alati oma küsimustele või probleemidele kiiresti vastuseid saada.

 


Kati Aasov
vabakutseline ajakirjanik

 


Veel artikleid

Arhiiv

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.