Viimastel aastatel on makselahenduste turule tulnud mitu uuendust. Üheks neist on SEB mobiiline viipemakse, mida on võimalik kasutada Android operatsioonisüsteemil telefonides. Mobiilne viipemakse on mugav ning turvaline makselahendus, sest maksja ei vajuta tundmatute inimeste juuresolekul PIN-koodi ega toimu kaardiandmete demonstreerimist.
Kuidas töötab SEB mobiilne viipemakse?
Androidi operatsioonisüsteemil töötavate telefonide omanikele soovitame luua Mastercardi digitaalse versiooni, mis võimaldab makseid teha nutitelefonist. Mobiilse viipemakse funktsioon on turvaline – digitaalse kaardi andmed on tehingutes krüptitud, mis välistab olukorra, kus kõrvalised isikud saavad teada teie kaardi täieliku numbri. Viimane saab juhtuda näiteks, kui järjekorras seistes te lihtsalt hoiate oma kaarti avatult käes või kui teid teenindav kelner lahkub kaardiga teisse tuppa, ja/või jätate oma kaardi ükskõik millise teise võõra inimese kätte.
Mobiilse viipemakse turvalisuse tagamiseks saate mobiilirakenduse jaotises „Mobiilimaksed“ valida nutitelefoni kaudu ühe kahest makseviisist. Valikus on automaatne ja manuaalne režiim. Automaatne režiim võimaldab maksta nii, et SEB rakendus ei ole avatud. Makse tegemise eelduseks on avatud ekraanilukk. Manuaalse režiimi kasutades tuleb makse sooritamiseks avada SEB rakendus.
Lisaturvalisuse tagavad seadistatud lepingulised ostulimiidid ning erinevad piirangud, mida saate rakendada vastavalt enda tarbimisharjumustele.
Ei tohi unustada ka telefoni enda turvalisust
Oluline on meeles pidada, et ajal, mil telefon muutub maksevahendiks, saavad seda maksevahendina kasutada ka petturid, juhul kui teie telefon nende kätte jõuab.
Kui teete oma nutitelefoniga makseid piisavalt sageli, tasub arvestada ka telefoni puhul turvaseadetega. Turvalisuse huvides kasutage kindlasti telefoni ekraaniluku funktsiooni ja valige lukust vabastamiseks turvaline parool ja/või näotuvastuse funktsioon. Uuendage oma telefoni tarkvara regulaarselt ja ärge lubage teistel oma telefoni kasutada. Kui teie telefon kaob või seda varastatakse, võtke digitaalsete kaartide blokeerimiseks viivitamatult ühendust SEB klienditoega.
Koos telefoniga on vajalik hoida ka oma kaardiandmed turvaliselt
Maksekaardi turvalisuse üheks eeltingimuseks on PIN-kood. Ärge kunagi valige PIN-koodiks lihtsat numbrikombinatsiooni, nagu „1234“ või „0000“. Kui loote keerukama PIN-koodi, on väga väike võimalus, et kolme katsega suudab keegi selle ära arvata ja ostu sooritada. Eriti riskantne on PIN-koodi kaardile kirja panemine või selle paberilehel rahakotis hoidmine, või telefoni salvestamine.
Turvakaalutlustel ei saada me PIN-koodi ümbrikus koos uue kaardiga, vaid kuvame seda teile internetipangas. Kaardi PIN-koodi saate muuta SEB sularahaautomaadis. PIN-koodi ei tohi teistele, sealhulgas sugulastele, edastada. Meie andmed näitavad, et enamikel juhtudel, mil kliendi kontolt on raha kadunud, on süüdlaseks mõni kaardiomaniku sugulane, kellele klient usaldas oma kaardiandmed.
Kaitstud peavad olema kõik kaardiandmed, nagu kaardi number, kehtivusaeg, omaniku nimi ja CVC-kood kaardi tagaküljel.
Ebameeldivaid üllatusi võivad põhjustada ka lapsed
Üsna tavalised on juhtumid, kus vanema telefoni kasutades saab laps tema kaardiandmeid kasutada näiteks videomängu tellimiseks või teeb ostu ise seda teadvustamata. Kui lubate oma lapsel enda telefoni kasutada, rääkige eelnevalt läbi, kas laps tohib teie telefoniga oste sooritada ning veenduge, et olete välja logitud kontodelt, millega teie kaart on seotud.
Pettuse kahtluse korral on pangal õigus kaart peatada või piirata selle funktsioone
Kuna makse teostamise võimalusi ja lahendusi tekib aina rohkem ja inimeste tehingute hulk iga aastaga vaid kasvab, jääb üheks olulisemaks makserutiini osaks oma konto andmete plaanipärane kontroll. Hea oleks kontrollida oma konto väljavõtet vähemalt kord kuus veendumaks, et kõik seal kuvatud tehingud on õiged. Väärtehingute avastamisel tuleb kaart kohe blokeerida ja esitada kaarditehingu vaidlustamise avaldus. Avalduse saate täita internetipangas, vastav viide on iga tehingu juures.
Kui olete oma pangakaardi ja/või telefoni koos sinna seadistatud mobiilse viipemakse funktsiooniga kaotanud või see on varastatud, tuleb kaart kohe blokeerida. Saate seda ise kiiresti teha mobiilirakenduses või internetipangas, või helistades meie klienditoe ööpäev läbi töötaval telefonil +372 665 5100.