Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Igapäevased rahaasjad - 17.04.2015
pere rahaasjad | rahaasjad | raha | rakendused | soodustus

Kliendikaartide varjatud võlu

Kliendikaartide varjatud võlu Foto: SEB

Selleks, et lojaalseid kliente meelitada ja tarbijaid rohkem endaga siduda, kasutab üha rohkem ettevõtteid kliendikaartide süsteemi. Vahel võivad need tüütud olla, kuid mõnikord jällegi väga kasulikud, sest nii hoiad ju raha kokku ja pealegi täiesti märkamatult.

Kliendikaardid kuuluvad igapäevaelu juurde. Iga müüa toidupoes küsib kohe teretuse järel: „Kas teil kliendikaart on?“ Sama kuuleb kohvikioski juures või raamatukaupluses. Suuremad Eesti jaeketid on avalikult öelnud, et neil on kliendikaardi omanikke kümneid tuhandeid, turuliidritel isegi üle saja tuhande.

Varem olid poodidel füüsilised kaardid, kuid õnneks kolivad tänapäeva kliendikaardid aina enam rahakoti vahelt nutitelefoni või asendab neid ID-kaart. See aitab vabaneda suurest kaardihunnikust ning soodustab positiivset meelestatust kliendikaartide suhtes.

Kliendiprogrammid on üldjuhul jagunenud kolmeks: soodustused, boonuspunktid ja eripakkumised. Soodustused annavad kohe allahindlust ostetavatelt kaupadelt-teenustelt. Boonuspunkt on justkui raha kogumine hoiupõrsasse ning eripakkumised sageli eksklusiivsed väärtuslikud pakkumised ainult kliendikaardi omanikele, andes nii rahalist kui mitterahalist võitu.

Miks peaks inimene endale kliendikaardi tegema?

Skeptikuid on palju, sest vahel on soodustused naeruväärselt väikesed, rahakott kaartidest ebamugavalt paks ning pealegi pole tihtilugu just seda õiget kaarti parasjagu kaasas. Õnneks on aga turundus sedavõrd professionaalseks muutunud, et kliendikaardid on taas oma koha leidnud ja nende positiivne maine on taastunud.

Nii pakuvad mõned brändid ainult oma kaardi omanikele paaripäevaselt suuri soodustusi. Hotellid annavad kliendikaardiga klientidele võimalust teha varajane check-in või näiteks kasutada jõusaali. Paljude teenuste puhul kehtib templite kogumise süsteem: näiteks iga kümnes toode-teenus on tasuta, või saab klient boonuspunktide eest valida endale reaalselt vajaliku toote.

Firmade enda jaoks on suurim pluss klientide lojaalsus. Selle nimel on paljude kliendikaartide puhul võimalik peresoodustus: pereliikmete kaardid saab liita, kogudes ühiseid punkte. Paljud ettevõtted meelitavad kliente ka sellega, et annavad neile võimaluse mingi sihtmärk saavutada, tippu pürgida. Näiteks Starbucksi puhul on lisaks üldistele boonuspunktide süsteemile olemas ka tasandid, kõige tipuks on kuldkliendi positsioon. Selle nimel ei pea vaid kohvi ja saiakesi ostma – punkte teenib firma mobiilirakendust kasutades või Facebooki lehte jälgides ja seal aktiivselt kaasa rääkides.

Kaardipaki asemel nutirakendus

Viimasel ajal on mõnes kohas kaardi asemel võimalik viibutada vaid nutitelefoni. Kliendil on individuaalne QR-kood, mis kliendistaatuse tuvastamiseks kassas skannitakse. On üritatud luua rakendusi, mida võiks üldisemalt kliendikaartide puhul kasutada, kuid need lahendused pole laiemat levikut leidnud. Teerajaja on tõenäoliselt siiski Apple, mille rakendus Passbook võimaldab iPhone’i või iPod touch’i kasutajatel paljusid asju, näiteks kinke- või kliendikaarte, kinopileteid ja palju muud, ühes kohas hoida.

 


Getter Orusalu
vabakutseline ajakirjanik

 


Veel artikleid

Arhiiv

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.