Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Igapäevased rahaasjad - 10.06.2019

E-ostlemisest on eestlaste jaoks kujunenud harjumus

E-ostlemisest on eestlaste jaoks kujunenud harjumus Foto: Henry & Co, Unslpash.com

SEB Eestis, Lätis ja Leedus korraldatud e-kaubanduse uuring tõi välja, et ostlemine e-kanalites on saamas Balti riikide elanike jaoks harjumuseks. 88% Eesti elanikkonnast tellib kaupu e-kanalitest regulaarselt ning vaid 12% vastanutest kinnitas, et ei tee seda. Milline on aga teie e-ostlemise rutiin? Nüüd saate oma käitumist eestlaste keskmiste näitajatega võrrelda.

Kus tehakse e-oste:

- Eestlaste peamised e-ostlemise kanalid on suured rahvusvahelised ostuplatvormid, nagu Alibaba, Aliexpress ja Amazon, kust tellib kaupu 52% Eesti elanikkest.
- Kohalikke kaubamärke ostavad internetist 46% vastanutest ja usaldus nende vastu püsib võrreldes ülemaailmsete kanalitega väga kõrgel tasemel.
- Kõige rohkem ehk 48% vastanutest kasutab e-poe teenuseid majapidamisega seotud toodete hankimiseks.

Mis ajendab:

- Uuringu tulemuste kohaselt ajendab internetioste 16% juhtudest sooritama sõbra või tuttava soovitus, ligi 10% juhtudest reklaam ning 7% juhtudest sotsiaalvõrgustikud ja seal kajastatud reklaam.
- Kaks kolmest e-kaubanduse kliendist tõid välja e-kaubandusega seonduva negatiivse kogemuse.
- E-kaubanduse peamiste miinustena tõid Eesti vastajad välja liiga pika tarneaja (43%) ja selle, et kätte saadud toode ei vasta varasemale kirjeldusele (40%). 7% vastanutest kurtsid, et ei saanud tellitud kaupa tagastada, ja 6% vastanutest arvavad, et nad on langenud pettuse ohvriks.

Miks just e-ostud:

- 86% Eesti inimeste arvates aitab e-ostlemine aega kokku hoida ning 26% arvates saavutada parimat hinna ja kvaliteedi suhet.
- E-kanaleid iseloomustab eestlaste silmis suur usaldusväärsus: vaid 3% vastanutest ei pidanud e-kaubanduskanaleid usaldusväärseks.

Kuidas ostetakse:

- Pooled e-poe külastajad kasutavad makse sooritamiseks pangalinki, 25% ostlejatest kasutab deebetkaarti ja vaid 17% krediitkaarti.
- Kaasaegseid fintech-lahendusi (PayPal, TransferWise) kasutavad e-oste sooritamiseks vaid alla 5% eestlastest.
- 18–29-aastased noored kasutavad kõige enam virtuaalkaarti, et tasuda e-poes sooritatud ostude eest; kõrgemas vanuses šoppajate seas on virtuaalkaart tunduvalt populaarsem meeste hulgas.
- Kõige aktiivsemalt kasutatakse krediitkaarte e-poe kaupade soetamisel Harju maakonnas.

 

 


Julia Piilmann
SEB kommunikatsioonijuht

 


Veel artikleid

Arhiiv

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.