Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Ettevõtlus - 09.12.2014
motivatsioon | ettevõtlus | planeerimine

Mida võiks ettevõtted kinkida?

Mida võiks ettevõtted kinkida? Foto: iStock

Firmakingitused on oluline osa ärisuhtlusest. Heade koostööpartnerite leidmise kõrval on väga oluline ka praeguseid suhteid säilitada. Kingituse tegemine on väike žest, mis võib aga olla suure kaaluga.

Ärikingitustel on maailmas omad traditsioonid. Kingitused on märk pikaajalise kontakti loomisest ja neid tuleks teha juba uue koostöösuhte alguses. Kingitus peaks olema stiilne, väga tähtis on selle juures ka pakend. Kingi tegemine on sümboolne akt, mis peaks saajale kinnitama sõlmitava või juba loodud suhte olulisust.

Meened võiksid olla praktilised

Ettevõtte meenetevaramu peaks olema kohandatav igasugusele kohtumisele ning partnerile. Selleks võiks olla varutud kavalad ning praktilised kingitused, millest saaja kuidagi rõõmu tunneks. Naturaalne mesi on hea kingitus nii õdusateks talveõhtuteks kui haigestumise aegadel kevadel ja sügisel. Samuti võib tellida oma ettevõtte logoga kohvi- või teepakke ning hea kingitus kohtumisteks või partnerettevõtte tähtpäeva puhul võib olla ka näiteks karp käsitöökomme, enda tehtud leib või lahedalt pakitud moos! Siis on kindel, et teid meenutatakse veel aastategi pärast. Soliidne kingitus on näiteks ka kvaliteetne ja kallis pastapliiats, mis sümboliseerib kenasti koostöökokkuleppe allkirjastamist.

Kingitus peaks olema saaja silmis hinnatud, et ta mõistaks, kui oluline partner ta kingi tegijale on. Samas ei tasu väga äärmustesse langeda – kuna suhe on tööalane, ei saa ka kingitus olla väga isiklik.

Kingitus on panus koostöösuhte arengusse

Ärisuhted tuginevad eelkõige professionaalsusel ja üksteise töö väärtustamisel. Seetõttu tasub partnerile aeg-ajalt oma tooteid, teenuseid ning uuendusi tutvustada ja seeläbi teda oma ettevõtte töö heas kvaliteedis taas veenda.

Firmadel, kelle tegevusvaldkond on mõni toode või teenus, on tark tutvustada kingitusega partneritele oma uuendusi. Näiteks juustupoed võivad partneritele saata kenasti pakitult uute maitsetega juustusorte. Muuseumid võivad saata partneritele kingituseks tasuta grupipääsmed peatselt avatavale näitusele koos giidituuriga ning trükikojad saavad pakkuda partnerile vajalike materjalide trükkimist teatud koguses tasuta. Selline kingitus on ühtlasi investeering koostöösuhte säilitamisse.

Kingitus ei pea alati olema ese

Traditsioonilise esemete kinkimise asemel võib pikaajalise koostöö puhul teha ka elamuskingituse ja panustada partneri heaolusse. Tore kink on näiteks mõni motiveeriv koolitus vabalt valitud ajal. Väiksemate ettevõtete puhul saaks sellise koolituse võimaldada tervele kollektiivile.

Igal ettevõttel on ka oma missioon, mille poole ta püüdleb. Parim kingitus partnerilt on kahtlemata toetus, et see teoks saaks. Näiteks võiks sponsoreerida mõnd partneri korraldatavat projekti, saades sealjuures võib-olla ka enda ettevõttele kajastust. Kui partneriks on näiteks haigla, võiks toetada nende algatust muuta patsientide haiglas veedetud päevad rõõmsamaks ja aidata neil selleks vajalikke vahendeid soetada. Otsene panus partneri tegevusse on kena žest, mis näitab, et te tõepoolest väärtustate tema tööd.

Firmadevahelised kingitused on olnud olulised juba aastakümneid, kui mitte -sadu. Äritegevus hõlmab lisaks reaalsetele tegevustele ka märke ja žeste üksteise austamisest, hindamisest ja tunnustamisest. Kingitusi tehakse partneritele tavapäraselt jõulude ajal, kuid tegelikult on nende tegemine mõjus ja kaunis igal hetkel.

 


Kadri Eisenschmidt
vabakutseline ajakirjanik

 


Veel artikleid

Arhiiv

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.