Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Ettevõtlus - 02.04.2015
innovatsioon | ettevõtlus | oma äri

Kuidas olla edukam suurtest tegijatest?

Kuidas olla edukam suurtest tegijatest? Andréas Breiler. Foto: SEB

Rootsi konsultatsiooniettevõtte Idélaboratoriet omanik ja juht Andréas Breiler tõdeb SEB Innovatsioonilabori ettekandes, et uuendusmeelsusega käib väga tihedalt kaasas ka motivatsioon.

„Kui inimesed pole motiveeritud, siis pole ka uuendustest mingit kasu,“ ütleb Breiler ja toob välja seitse peamist aspekti, mida ettevõtted peaksid jälgima, et olla suurtest tegijatest edukamad.

1. Defineerige, mida tähendab novaatorlus

Breiler täpsustab, et iga organisatsiooni jaoks tähendavad uuendused erinevaid asju. Seega on oluline läbi mõelda, mida tähendab uuenduslik mõtlemine teie ettevõtte jaoks. „Arutlege sel teemal ja pange paberile kirja, kuidas te seda mõtestate,“ soovitab ta.

2. Pange paika uuenduste eesmärgid

„Selleks, et kuhugi jõuda, on vaja teada eesmärke,“ teab Breiler. Pange võimalikult täpselt sihid paika, näiteks et sel aastal keskendute organisatsiooni ühe valdkonna uuendamisele ja proovite saavutada teatud tulemusi. Järgmisel aastal võtate teise valdkonna.

3. Mõõtke uuendusi

„Arvamine pole väga hea mõõdik,“ naerab Breiler. Ta soovitab meeskonnas arutada, millised on iga uuenduse olulised mõõdupuud ja seejärel mõelda mõõtmisviiside peale. Näiteks saab uuendusi hinnata ajaliselt, numbriliselt, protsentuaalselt ja veel paljudel muudel meetoditel.

4. Määrake rollid, eelarve ja vastutusvaldkonnad

Selleks, et kõik oleks selge, üheselt mõistetav ja sujuks võimalikult hästi, on vaja läbi mõelda ka see, kes millega tegeleb, mille eest vastutab ja kui palju on võimalik rahaliselt uuendusprojektile panustada. „Need on olulised punktid, mis mõjutavad kogu protsessi kulgu. Seepärast tuleb neile kindlasti tähelepanu pöörata,“ rõhutab Breiler.

5. Võtke aega

„Üks kõige levinum vastus sellele, miks ettevõtete uuendusprojekte ellu ei rakendata, on aja puudumine,“ teab mees, toonitades, et see on isegi kõige suurem takistus. „See on massiivne!“ lisab ta. Kui soovite olla uuendusmeelsed ja seoses sellega oma organisatsioonis midagi ära teha, siis peate sellele spetsiaalselt ka aega võtma. „Planeerige see endale päevakavva sisse!“ rõhutab Breiler.

6. Vaadake üle töövahendid ja protsessid

Breiler soovitab hinnata ka kõiki protsesse, mis on uuendustega seotud. Kas seal saab ehk midagi tõhusamaks ja kiiremaks muuta? Sama olulised on ka töövahendid. „Head töövahendid on oluline osa uuendustest, sest need muudavad kogu protsessi kergemaks, lihtsamaks ja sujuvamaks.“

7. Kaasake kliendid tooteloomisesse võimalikult vara

Üks suurimaid vigu, mida ettevõtted teevad, on vähene testimine ja liiga hilises staadiumis klientide tagasiside küsimine. Poolikut asja ei julgeta kliendile näidata ja oodatakse prototüübi valmimiseni, kuid siis võib millegi muutmine juba oluliselt kallimaks maksma minna. „Kliendiga tuleb kohtuda nii ruttu kui võimalik. Enne investeerimist saage aru, kas ja kui palju on tarbija nõus arendatava asja eest raha maksma ning mis on tema tegelikud ootused ja vajadused,“ ütleb Breiler.

Uuendused on Andréas Breileri hinnangul organisatsiooni püsimajäämise seisukohalt väga tähtsal kohal ja seetõttu soovitab ta protsessi arusaadavamaks kulgemiseks järgida ülaltoodud punkte ja vajaduse korral kaasata ka konsultant.

 


Getter Orusalu
vabakutseline ajakirjanik

 


Veel artikleid

Arhiiv

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.