Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Ettevõtlus - 05.08.2014
pangakaardid | POS | kaardimakse | ettevõtlus | tegija

Kaardimakse võimalus toob kliente juurde

Kaardimakse võimalus toob kliente juurde Foto: iStock

Eestis on kaardiga maksmise võimalus muutunud lausa elementaarseks. Kuidas mõjutab kaardimakseterminali olemasolu aga firmade käivet ja mida ettevõte selle võimaluse pakkumiseks tegema peab?

Kliendid on rahul, kui nad saavad kaupade ja teenuste eest maksta nii sularahas kui ka kaardiga, sest see annab neile suurema vabaduse ja mugavuse. Kaardimakseterminalide rentimine on ka ettevõtete seas muutunud aina populaarsemaks, sest see aitab kliente endale võita.

OÜ Kurent on hooajalise toitlustamise ja jäätisemüügiga tegelev ettevõte, kes hakkas esimeste seas kasutama Pärnu rannas makseterminale ehk POSe. Kõigepealt tekkis selline võimalus rannas asuvatesse suvebaaridesse, seejärel jäätiseputkadesse.
 

Pärast kaardimaksevõimaluse pakkumist oli märgata käibe kasvu. Siiski toimus see alles siis, kui inimesed said teadlikuks, et meie juures saab kaardiga maksta,“

selgitab ettevõtte juhataja Irma Vaher. Ta lisab, et aastaringses müügikohas harjuvad inimesed kaardimaksevõimalusega ära kuni poole aastaga, kuid hooajaline tegevus võtab aega kauem. „Ma arvan, et meil kulus oma müügikohtades umbes kaks hooaega, enne kui klientidel kinnistus teadmine, et ka rannas saab kaardiga maksta“ ütleb Vaher.

Inimestele meeldib kaardiga maksta

Tema sõnul olid kliendid taolise lisavariandiga rahul, sest paljudes kohtades tol ajal sellist võimalust veel polnud. Nüüdseks on aasta-aastalt kaardimaksevõimalus liikunud lisaks suurematele poodidele ka väikestesse butiikidesse ja inimesed on sellega juba väga harjunud. „Need müügikohad, kus kaardiga maksta ei saa, tunduvad tänapäevases mõistes pigem juba kummalisena,“ leiab Vaher.

Kui veel aastaid tagasi kasutasid inimesed enamjaolt ainult sularaha, siis teatud hetkel hakkas see pidurduma. Praeguseks on käibe kaardimaksete osakaal märgatavalt tõusnud, seda eriti viimaste aastate jooksul. „Meie kogemus näitab, et sularaha kasutatakse järjest vähem ja inimestele meeldib maksta kaardiga.“

Irma soovitab kaardimakseterminali ehk POSi rentimisel hinnata võimalikult reaalselt praegust käivet ja kliendi eeldatavat soovi kaardiga maksta. Ettevõte peaks põhjalikult analüüsima, kas ta asub piirkonnas, kus võib tekkida sularahaprobleeme.

Mina leian, et kui kliendil pole sularaha, siis kaardiga maksmise võimalust pakkudes saame ta ikkagi n-ö kätte. Kui ta läheb sularahaautomaati otsima, siis ta tõenäoliselt tagasi ei tule, ostes vajaliku toote kuskilt mujalt.“

Nii jääb äri ilma kliendist ja saadavast käibest.

Konkurents sunnib arenema

Ärilise poole pealt vaadatuna ongi tema hinnangul mõttekas maksta terminali rendi eest ja tasuda müügiprotsent, sest käibe kasv on sedavõrd tulusam. Kui terminali aga pole, siis on oht kliendist ilma jääda, kuid tänapäevases karmis konkurentsis tuleks tarbijaid väga hoida. „Kui sõpruskond soovib näiteks sööma minna, siis nad valivad tõenäoliselt koha, kus saab maksta ka kaardiga, mitte ei oleks ainult sularahaga tasumise võimalus,“ arvab Irma ja lisab, et see on eriti oluline just siis, kui mõned soovivad maksta sularahaga, teised aga pangakaardiga.

Tol ajal, kui Kurent oma suvebaarides POSi kasutusele võttis, oli terminalide rentimine üsnagi kallis. Nüüdseks on hinnad langenud ja terminali rentimine taskukohane. „Mõnes kohas on endiselt leviprobleemid ja kõik maksed ei lähe kohe läbi, kuid pärast paari korda proovimist on tavaliselt ikkagi õnnestunud,“ räägib Vaher makseterminalide tujukusest.

Kaardimakseterminale on võimalik rentida lühemaks ja pikemaks perioodiks ning see on turvaline makseviis nii kliendile kui ka ettevõttele.

 


Getter Orusalu
vabakutseline ajakirjanik

 


Veel artikleid

Arhiiv

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.