Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Ettevõtlus - 18.10.2015
ettevõtlus | innovatsioon | tegija

Agiilsus kui eduka ettevõtte märksõna

Agiilsus kui eduka ettevõtte märksõna Toomas Talts. Foto: Marko Koks

Tarkvaraarenduse ettevõtte Codeborne tegevjuht Toomas Talts tutvustab, mis on äri- ja ettevõtlusvaldkonnas viimasel ajal populaarseks saanud mõiste agiilsus ja kuidas seda ettevõtte juhtimisel edukalt ära kasutada.

Lühidalt öeldes on Taltsi sõnul agiilsuse põhimõtteks pidev koostöö äri- ja infotehnoloogia valdkonna vahel ehk paindlikud ja igale kliendile spetsiaalselt loodud tarkvaralahendused, mis aitavad just tema edu suurendada. „Meil pole ühtegi valmistoodangut või tüüpprodukti kliendile pakkuda, vaid tegeleme piltlikult öeldes rätsepaülikondade valmistamisega,“ tutvustab Talts Codeborne’i tööpõhimõtteid.

Nii lähtuvadki IT-spetsialistid tarkvara arendamisel kliendi vajadustest, soovidest, eesmärkidest ja visioonist. „Selleks, et midagi teha ja korda saata, on vaja visiooni. Ilma selleta ei saa uuendusi ellu viia,“ ütleb Talts. Tema sõnul kuulataksegi kõigepealt ära kliendi nägemus tulevasest tarkvarast. Edasi minnakse juba väga loovalt ja suheldakse palju – kohtutakse enamasti silmast silma, ideid värskendatakse ja uuendatakse pidevalt ning mõlemad pooled on muutustele avatud.

Klient võib igal hetkel projekti seisma panna

„Agiilsuse üks põhimõtetest on see, et klient võib alati projekti pausile panna ja igal ajahetkel peab tarkvaraarendus olema kasutatav. Protsess ongi oluline just seetõttu, et arendusi saab kohe rakendada. Kui arendajad on juba kaks kuud midagi teinud, kuid testversiooni pole endiselt kuskilt näha, on asi kindlasti kahtlane,“ rõhutab Talts. Ta lisab, et kui IT-valdkonnas toimuvad paljud kohtumised ekraanide vahendusel, siis agiilsuse põhimõtteid järgides toimuvad koosolekud silmast silma. Vaid nii hoiab meeskond kokku ka projekti keskel ja lõppfaasis ega lagune laiali.

„Kolmas väga oluline agiilsuse märksõna on paindlikkus. Kõikvõimalikud muutused kliendi soovides, visioonides, eesmärkides või töömetoodikas on vastuvõetavad ja aktsepteeritud,“ tutvustab Toomas. Tema sõnul ei hakka ükski agiilsuse põhimõtteid järgiv arendaja nägu krimpsutama, kui klient soovib projektis mõnd asja muuta, sest just pidev arenemine teeb nende töö põnevaks. „Tellija saab igal hetkel oma prioriteete vahetada, sest muutustele reageerimine on tähtsam kui esialgse plaani järgimine.“ Ta toob näiteks, et vahel teevad konkurendid või turuolukord kannapöörde, mis sunnib ka klienti kiiresti üle vaatama oma arengusuunad ja eesmärgid.

Kiire reageerimine võib tagada edu

Reageerima peab kiiresti, sest vaid see võib tagada edu. „Kogu meeskond peaks suutma hoida head töötempot lõpmatuseni, väsimata ja motivatsiooni kaotamata,“ ütleb Talts. Agiilsus on ka valdkond, kus tegemata töö hulka tuleb maksimeerida, mis teisisõnu tähendab, et  „vähem on rohkem”.  „Mõte on selles, et mõelda kategooriatest, kuidas tarkvara lihtsamaks teha ja jätta osad kellad-viled lisamata.”

Pole ime, et agiilsusest on saanud tänapäeva ettevõtete võtmeküsimus. See hõlmab endas lihtsat ja kiiret tegutsemist, alustada saab vaid visioonist ja tellija võib igal ajahetkel panna projekti pausile, muuta või täiendada selle prioriteete ning kasutada tehtud arendust pidevalt.

 


Getter Orusalu
vabakutseline ajakirjanik

 


Veel artikleid

Arhiiv

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.