Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Eraklient

Paberivaba teenindus

Paberivaba teenindus

Kiirem, mugavam ja keskkonnasõbralikum teenindus pangakontoris

  • Dokumendid allkirjastatakse digitaalselt
  • Ülevaade kõikidest tehingutest internetipangas
  • Võimalus tehingu käiku puutetundlikult ekraanilt jälgida

Nüüd ei ole kliendil ega pangal enam vaja pabereid arhiveerida! Paberivaba teeninduse käigus on võimalik kõik dokumendid allkirjastada digitaalselt ja need salvestatakse internetipanka.

Mis on paberivaba teenindus?
Alates 2013. aasta algusest pakume täiesti uut ja ülimugavat teeninduskogemust, mille käigus saab klient allkirjastada pangatehinguga kaasnevad dokumendid ID-kaardi või Mobiil-ID-ga ning dokumendid ja lepingud arhiveeritakse internetipanka. Soovi korral saadame dokumendid kliendile ka e-kirjaga. Kogu protsessi teeb eriti meeldivaks puutetundlik ekraan, millelt näeb tehingu käiku, saab tutvuda toodete ja teenuste tingimustega ja lepingu sõlmimisel allkirjastada dokumendid vaid mõne näpuvajutusega ekraanil.

Mida paberivaba teenindus kliendile annab?
Paberivaba teenindus muudab pangatehingute tegemise senisest oluliselt mugavamaks, sest erinevate tehingute kinnitamisel ja lepingute sõlmimisel ei teki enam lehekülgede kaupa paberit. Kõik allkirjastatud dokumendid salvestatakse internetipanka, menüüpunkti alla „Digidokumendid“, kust on neid lihtne vajadusel üles leida.

Miks me seda teeme?
Uuringust selgus, et praegu prindivad meie tellerid välja ligikaudu 400 000 lehte kuus, mis teeb aastas kokku 24 tonni paberit. Selle tootmiseks kulub umbes 650 puud, millele lisandub veel energia ja vee kulu. Seepärast on esmajoones tegu keskkonda säästva algatusega ja mõttemaailma avardamisega, kuid vähemalt samaväärset kasu näeme ka teenindusprotsessi oluliselt mugavamaks muutmises ja loomulikult dokumentide arhiveerimise kulude vähendamises.

Millised SEB kontorid pakuvad paberivaba teenindust?
Pakume paberivaba teenindust oma kontorites üle Eesti.

Mida peaksin kliendina teadma, kui soovin paberivaba teenindust?
Paberivaba teeninduse saamiseks on vaja kontorisse kaasa võtta
a) ID-kaart, millel on kehtivad sertifikaadid, ja teada oma mõlemat PIN-koodi
või
b) mobiiltelefon, millel on aktiveeritud Mobiil-ID teenus.

Juhul kui PIN-koodid pole meeles, saab need paberivaba teeninduse kasutamiseks pangakontoris uuendada.

Lisainfo Mobiil-ID kohta

1. Kas paberil enam lepinguid saada ei ole võimalik?
Lepinguid on alati võimalik sõlmida ka paberil, kuid digitaalselt allkirjastatud dokument kehtib ainult elektroonilisel kujul. Kõik lepingud salvestame kliendi internetipanka menüüpunkti alla „Digidokumendid“, kust need on alati hõlpsalt leitavad. Internetipangast saab klient endale soovi korral lepingud ka oma arvutisse salvestada.

2. Kas ma pean kontorisse tulles kasutama paberivaba teenindust?
Ei, paberivaba teeninduse kasutamine on vabatahtlik. Pangakontorisse tulles saate ise otsustada, kas soovite tehingud teha tavapärasel moel või proovida uudset paberivaba teeninduse lahendust. Julgustame siiski kõiki kliente paberivaba teenindust proovima – nii kulutame üheskoos vähem paberit ja teenindusprotsess on Teile ekraani vahendusel paremini jälgitav.

3. Kas paberivaba teenindus tähendab, et tellerit enam ei ole?
Ei, pangakontorisse tulles ootab Teid teenindusletis ikka klienditeenindaja, kes Teile vajalikku nõu annab ja tehingu protsessi kirjeldab. Erinevalt tavapärasest teenindusprotsessist on Teie ees puutetundlik ekraan, millelt saate tehingu käiku jälgida, lugeda tingimusi ja allkirjastada dokumente. Allkirjastamine toimub digitaalselt ID-kaardi või Mobiil-ID abil.

4. Kas paberivabas teenindusprotsessis võib esineda mingeid riske seoses isiku identifitseerimisega (näiteks varastatud ID-kaardi, Mobiil-ID või muu kuritarvitamise tõttu)?
Paberivaba teeninduse puhul toimub kliendi identifitseerimine samasuguste nõuete järgi, nagu seda tehakse pangakontoris ka praegu ehk isikusamasuse tuvastamisega dokumendifoto alusel, mitte ainult PIN1 abil. Kui klient soovib toimingut allkirjastada Mobiil-ID-ga, siis on tal kohustus esitada ka isikuttõendav dokument.

5. Kas saan paberivaba teenindust kasutada, kui mul on ununenud PIN1 ja/või PIN2 kood?
ID-kaardi PIN-koode saab telleri juures uuendada.

6. Kas kõiki pangatehinguid saab nüüd teha paberivabalt?
Kõiki pangatehinguid ei ole veel võimalik paberivabalt teha. Esimeses järjekorras saab digitaalselt teha erakliendi ja ärikliendi igapäevapangandusega seotud toiminguid, näiteks kontode, hoiuste ja pakettidega seonduv ning maksed.

7. Kust ma digitaalselt allkirjastatud dokumendid üles leian?
Kõik digitaalselt allkirjastatud dokumendid on leitavad internetipangas menüüpunktist „Digidokumendid“. Sealt on võimalik neid ka endale arvutisse salvestada. Digidokumentide alla salvestatud dokumendid on näha ainult siis, kui klient on internetipanka sisse loginud ID-kaardi või Mobiil-ID-ga.

Smart-ID – nutikas viis isikutuvastuseks!

Smart-ID on lihtne, kiire ja turvaline viis oma isiku tuvastamiseks internetis. Unustage kasutajanimed ja paroolid – Smart-ID rakendus on lihtne viis oma pangakontole ja e-teenustesse sisse logimiseks.
Vaatan lisaks

Kontaktid

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.