Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Ettevõtlusega alustamine - 24.08.2017
ettevõtlus

Kuidas luua oma ettevõttele hea koduleht: Eesmärgi seadmine

Hea veebileht on selline, mille tulemuslikkust saate mõõta. Teil peab olema konkreetne eesmärk, mida te oma veebilehega saavutada tahate. Mõtelge, mis on teie äri kontekstis kõige olulisem.

Kas soovite ennast lihtsalt tutvustada, saada kätte potentsiaalsete klientide kontaktandmed, koguda oma veebilehelt päringuid või müüa toote juba veebilehel maha? Vaadake ka video alla: seal on kirjas mõned mõtted, mis võivad teid aidata. Nõuandeid annab Veiko Strauss Edicy OÜ-st (voog.com).

Kuidas veebilehe eesmärk kindlaks määrata?

Veebilehe eesmärgi lahtimõtestamine on ilmselt veebilehe loomise kõige olulisem etapp. Kõik muu – nii sisu kui ka vorm – peab seda eesmärki teenima. Eesmärgita veebileht on nagu sisutühi viisakusvestlus – selliseid jutuajamisi ei salli keegi.

Veebileht peaks sobituma teie äri üldise kuvandiga ja toetama ettevõtte teisi tegevusi. Igal sektoril on eripärad, mis mõjutavad vähem või rohkem seda, millist rolli mängivad turundus ja müük. Mõnes valdkonnas on kõige tähtsam isiklik tutvus, teises jälle anonüümsus ja teatav distants.

Selleks, et teil oleks lihtsam oma veebilehe eesmärki seada, annan ette mõned variandid koos omapoolse kommentaariga.

Eesmärk nr 1: digitaalne visiitkaart

Kui teid ei ole võimalik guugeldada, siis teie teenuseid ja tooteid ei osteta. Seega vähemasti digitaalne visiitkaart peaks teil veebis olema. Niisuguse veebilehe puhul on kõige tähtsam hea esmamulje. Samas peab külaline leidma lehelt kiiresti üles kõige olulisema info: teie kontaktandmed.

Eelised. Digitaalse visiitkaardi tüüpi veebileht ei pea olema sisutihe. Tihtilugu ongi parem, kui annate olulise edasi võimalikult lühikeses ja selges vormis.

Miinused. Kui olete kord veebilehe ehitamisega algust teinud, tundub kõik hästi oluline. Seepärast on oht, et valate veebilehe tarbetu infoga üle ja kirjutate nii pikad tekstid, et keegi ei viitsi neid lugeda.

Eesmärk nr 2: teavitamine ja tutvustamine

Tüüpiliselt võib siinkohal rääkida mõne sündmuse, kampaania või organisatsiooni veebilehest. Kes?, kus?, millal? ja miks? – need on mõned küsimused, millele võite sellisel lehel vastuse anda.

Eelised. Veebilehe külalisel ei ole peale infoga tutvumise muid ootusi. Ta ei pea millegagi liituma ega midagi ostma, tänu sellele on kogemus mõnus, pingevaba ja sõbralik.

Miinused. Teile kui veebilehe loojale on tähtis, et külaline viiks end infoga võimalikult hästi kurssi. Seepärast peab sisu olema haarav: piisavalt pikk, et oluline saaks öeldud, ja võimalikult lühike, et huvi ära ei kaoks.

Eesmärk nr 3: kontaktandmete ja päringute kogumine

Tahate, et veebileht toetaks teie müügitiimi tööd. Väga hea! Pange internet enda kasuks tööle ja las inimesed jätavad teile oma kontaktandmed ise.

Eelised. Veebilehelt saadud kontakti suur eelis on see, et inimene on ise teie vastu huvi tundnud. Nii ei pea müügimeeskond potentsiaalseid kliente tikutulega taga ajama. Kui kogute veebist päringuid, jääb müügitiimi ülesandeks vaid detailide kooskõlastamine ja tehingu vormistamine.

Miinused. Selleks et inimene teile oma kontaktandmed jätaks, peate talle mingi väärtuse vastu andma. Veeb on igasuguseid pakkumisi täis, seepärast võib millegi motiveeriva pakkumine olla oodatust raskem. Päringut saates kipub inimesel vahel tekkima ka hirm, et ega seda keegi ei loe.

Eesmärk nr 4: müük

Veebipood on suurepärane võimalus igas suuruses ettevõttele. Minimaalsete kulutustega võite jõuda miljonite inimesteni: internet laseb teil müüa Omaanist Ameerikani, ilma et peaksite magamistoast lahkuma.

Eelised. Veebipood annab ettevõttele globaalse haarde. See kauplus asub kõikjal, kus on internetiühendus. Seejuures pääsete rendi-, vahendus- ja muudest kulutustest.

Miinused. Edukaks veebimüügiks tuleb teil inimesele väga oskuslikult põhjendada, miks ta peaks ostma just teie käest. Lisaks sellele võib veebipoe pidamine osutuda tehniliselt väga keeruliseks ja tülikaks, mistõttu soovitan vältida kõiksugu tasuta võimalusi. Ehitage oma veebipood korralikule süsteemile, mis hoolitseb turvalisuse, majutuse ja muu tehnilise eest.

Lugege lisaks: Kuidas luua oma ettevõttele hea koduleht - sobiva disaini valimine

Vaadake ka teiste ettevõtlusega alustamise soovitusi uuest praktilisest videoõppe keskkonnast eakadeemia.seb.ee.
 


Partnerpakkumised uuele ärikliendile

Peale soodsate pangateenuste saate kasutada meie partnerite pakkumisi, mis on valitud just alustava ettevõtte vajaduste järgi.

  • Tõhus müügitarkvara lahendus Pipedrive'ilt üheks aastaks tasuta.
  • Raamatupidamistarkvara SimplBooksilt kuueks kuuks tasuta.
  • Ettevõtte veebisait/e-pood Voogilt -50% soodsamalt.

Vaatan lähemalt


 

Veel artikleid

Arhiiv

Jälgige meid

 
  • Tellige alustava ettevõtja lood oma postkasti

    Tellin

Kas olete oma äri alustamiseks valmis?

Tehke test ja saate teada!

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.