Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Ettevõtlusega alustamine - 20.04.2017
oma äri

3 meediaga suhtlemise reeglit alustavale ettevõtjale

3 meediaga suhtlemise reeglit alustavale ettevõtjale Foto: SEB

Meediaga suhtlemine on valdkond, millest võiksite ettevõtjana huvituda. Üks meediakajastus võib nimelt aidata teie tuntusele ja edukatele müügitehingutele rohkem kaasa kui tasuline reklaam.

Siit leiate peamised pressiga lävimise reeglid.

1. Otsige meediaga suhtlemiseks õige kanal

Selle asemel, et teha masspostitus kümnetele või sadadele väljaannetele, valige välja kaks-kolm ajakirjanikku ning pöörduge isiklikult nende poole kas mõnel üritusel või telefoni teel. Enne ajakirjaniku poole pöördumist mõelge, millist meediaväljaannet teie potentsiaalsed kliendid tarbivad. Lugege selle väljaande viimaseid numbreid või vaadake selle meediakanali viimaseid saateid. Analüüsige, millest nad räägivad, ja mõelge, millist lugu sooviksite sealsele lugejale, kuulajale või vaatajale jutustada.

Lugege lisaks: 3 olulist küsimust, mida iga (alustav) ettevõtja peab endale esitama

Pakkuge ajakirjanikule eksklusiivse kajastamise võimalust. See tähendab seda, et te ei paku samal ajal sama sisu kellelegi teisele. Alustage väljaandest, mis on teie lemmik. Kui sealt huvi üles ei näidata, pakkuge eksklusiivset võimalust järgmisele väljaandele.

2. Tehke ajakirjaniku elu mugavaks

Uue toote turule toomine ei ole piisavalt märkimisväärne sündmus, mida ajakirjanik sooviks kajastada. Kui aga korraldate sellele tähelepanu juhtimiseks ürituse või huvitava kampaania, võite saada kajastuse nii sõnas kui ka pildis.

Meediaga suhtlemisel pöörake tähelepanu ajastusele: võtke ajakirjanikuga ühendust umbes nädal enne uue toote lansseerimist või teie korraldatavat üritust. Siis on tal võimalik see oma kalendrisse mahutada. Kuid liiga palju varem ei ole mõtet eelinfot anda.

Kirjutage lühidalt ja selgelt. Andke e-kirjas ja pressiteates edasi vaid kõige olulisem info – see peab olema ekraanil loetav ilma teksti kerimiseta.

E-kirja sisust olulisem on e-kirja teema. Kui see ei kõneta, jääbki teie kiri avamata. Seepärast mõelge meediaga suhtlemisel hoolega, kuidas kohest huvi äratada. Selle asemel, et alustada sõnadega „Tulime välja uue tootega“, öelge, millist probleemi te lahendate. Ajakirjanik vajab lugu.

Kirjutage oma sõnum ja pressiteade e-kirja sisse, ärge lisage seda dokumendifailina. Ärge lisage kirjale pilte, videoid ega muid faile. Laadige need materjalid veebi ja kopeerige e-kirja vastav link.

3. Olge meediaga suhtlemisel järjepidev

Ajakirjanikud on enamasti üsna hõivatud ning nende postkast on täis kutseid, pressiteateid ja vihjeid. Kui teie personaalselt saadetud kirjale ei ole mõne päeva jooksul vastust tulnud, siis kirjutage meeldetuletus. Kui ka see jääb reageeringuta, siis ilmselt ei ole ajakirjanik huvitatud.

Ärge imestage või solvuge, kui te ei saa viisakat eitavat vastust, vaid proovige järgmisel korral uuesti.

Lugege lisaks: Kasulik info ja lahendused alustavale ettevõtjale

 


Tiina Nuum
vabakutseline ajakirjanik

 

Veel artikleid

Arhiiv

Jälgige meid

 
  • Tellige alustava ettevõtja lood oma postkasti

    Tellin

Kas olete oma äri alustamiseks valmis?

Tehke test ja saate teada!

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.