Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Foorum

Ettevõtlus - 14.03.2017
ettevõtlus

Rehvid Pluss: kuidas kasvati nullist nelja miljonini?

Rehvid Pluss: kuidas kasvati nullist nelja miljonini? Foto: Rehvid Pluss

„Iga ettevõtte algus on raske, kuid eriti keeruline on mikroettevõtetel, kel pole veel sidemeid ning kes pole jõudnud klientide, tarnijate ja finantsasutuste usaldust võita,“ ütleb 10 aastat tegutsenud Rehvid Pluss OÜ asutaja ja juhatuse liige Kristjan Suurekivi.

Rehvid Pluss OÜ on aastate jooksul avanud arveldusarve kõigis Eesti suuremates pankades, nii et tal on pangateenuste kasutamisel palju kogemusi. Näiteks tundis ettevõte 2011. aastal vajadust oma esimese pangaterminali järele ning valik langes tookord SEB Pangale, sest toode oli soodsaim ning lisaks pakuti väikeettevõtete jaoks loodud mugavat teenusepaketti.

Suurekivi ütleb, et hindab pangateenustele ja teenindusele mõeldes üle kõige paindlikkust ning kaasamõtlemist. Positiivse näitena toob ta välja juhtumi, kus ettevõtte pangaülekannete arv kasvas ühel hetkel hüppeliselt ning SEB haldur helistas talle ise, pakkudes sobivamat paketti. „Pank peab olema paindlik ning halduri ülesanne on süveneda ettevõtte eripäradesse. Näiteks meid iseloomustab kasv ja hooajalisus: meil on vahel vaja lisafinantseeringut arvelduskrediidi näol suuremas mahus ning just sellise perioodilise pakkumise oleme ka saanud.“

Enamasti kasutab Rehvid Pluss arvete maksmise ja pangatehingute jaoks internetipanka. Sellega seoses meenub firmal juhil segadus ühe pangaga, kui nende internetipangas ei saanud tollal muuta ettevõtte limiite, nii et ta pidi käima kolm aastat järjest mitu korda aastas pangakontoris limiite tõstmas. „Iga kord ütlesin, et pangu maksimum, aga nemad vastasid mu ülekannete ajaloole viidates, et mul pole nii suurt limiiti vaja. Ei aidanud mu selgitused, et oleme arenev ettevõte ja meie summad tõusevad tõesti pidevalt. Olen küll praegugi nende klient, aga mitte igapäevapanganduse mõttes.“

Kiire kasvu taga on meeletu hulk tööd

Rehvid Pluss OÜ alustas aastal 2007 nime all Nurgik ehitusmaterjalide müümisega interneti vahendusel, kuid asutaja Kristjan Suurekivi sai enda sõnutsi õige pea aru, et ehitusäri ei ole tema teema ning sellel turul ei võeta noori tegijaid tõsiselt. „Olin soetanud järelmaksuga arvuti ning kaubiku, millega sai vahepeal transporditeenust osutatud, sest elamiseks oli ju raha vaja. Õige pea aga mõistsin, et ühemehefirma on vaid variant ots otsaga kokkutulekuks ning ei rahulda minu nägemust tulevikust. Kaalusin uusi ideid ning juba 2008. aastal oli plaan selge: alustasin rehvide müümist interneti vahendusel ja ettevõtte nimeks sai Rehvid Pluss OÜ.“

Kui alustada null kapitali, null teadmiste ja null kogemustega, siis nõuab ettevõtte käimalükkamine ja kasvatamine palju tööd ja vaeva. Ta ostis rehve vähehaaval ja hoidis neid toas, sest kaubikuga oli vaja ju endiselt transporditööd teha. Seejärel valmis internetipood, tekkisid esimesed tellimused ning alustati reklaamikampaaniate tegemisega. 2011. aastal ühines firmaga äripartner, kelle garaaži ladu koliti.

Lugege lisaks: Milline on kõige kiirem viis ettevõttele pangakonto avamiseks?

Siiski oli Rehvid Pluss OÜ käibe kasv juba algusaastatel umbes 200% aastas, nüüd on see stabiilne 30% – 50%. Kui aastal 2009 oli ettevõtte käive 76 000 eurot, siis 2010 suudeti tänu e-poe optimeerimisele ja tootevaliku laiendamisele teenida 167 000 eurot müügitulu. 2011. aasta septembris avas ettevõte Rae vallas oma esimese rehvitöökoja ja oktoobris algas koostöö Bridgestone Corporationiga. Samal aastal võeti tööle esimesed töötajad ning peagi ületas käive poole miljoni euro piiri. Seejärel alustati veoauto- ja traktorirehvitöödega ning sõlmiti koostööleping Michelin Corporationiga. Neli aastat tagasi rajas ettevõte Vana-Tartu maanteele suure nüüdisaegse rehvi- ja autoremonditöökoja.

Koos ollakse tugevamad

Kaks aastat tagasi oli Rehvid Pluss OÜ käive juba üle kolme miljoni ning ettevõte alustas koostööd ülemaailmse rehviketiga Firststop. Selleks ajaks oli nende tootevalikusse lisandunud enamik tuntud rehvitootjate kaubamärke. „Möödunud aastal jõudis meie käive nelja miljonini ja see aasta oli mitmes mõttes esimene: esimene kohtuvaidlus, esimene töövaidlus, esimene tellimus Soome e-poest ning esimest korda tuli otse Hiinast ja Jaapanist kaup meie lattu,“ räägib Suurekivi, lisades, et tänavu märtsis avab ettevõte Tartus uue töökoja ja esinduse.

Rehvid Pluss kasutab pangateenustest seadmeliisingut, pangakaarte, autoliisingut, arvelduskrediiti, pangaterminale, pangakontot ning on väga rahul nii teenustega kui suhtlusega. „SEB on küll suur kontsern, aga suudab väikeettevõttele pakkuda lahendusi nii, nagu me seda vajame. Näiteks nende innovatsioonilabor, kuhu nad kutsuvad oma kliente ja koolitavad neid. SEB mõistab, et kui aidata kliendil rohkem teenida, toob see pangale lõpuks rohkem kasu. Suurepärane, kui kõik teenust osutavad ettevõtjad oskaksid niimoodi mõelda!“

Lugege lisaks: Kuidas saada kasu pangagarantiidest?

Kuidas alustav ettevõte kiiresti kasvama panna?

Rehvid Pluss OÜ asutaja ja juhatuse liige Kristjan Suurekivi sõnul tuleb julgelt unistada ja neisse unistustesse ka uskuda, sest ainult suured mõtted panevad tegema suuri tegusid. Siin on mõned soovitused, kuidas kiiremini edu saavutada.

Tööd ei tohi karta

Ettevõtlusega alustamise plaane võiks esialgu pidada senise põhitöö kõrvalt, sest siis ei muutu elukvaliteet nii äkki ning on lihtsam toime tulla. Nii et tööd on justkui topelt, sest ettevõtte käimalükkamine võtab palju energiat.

Partneri kaasamine toob kiirema tulemuse

Üksinda ei jõua kunagi kõike vajalikku ära teha, kuid töötaja palkamise asemel on kasulikum leida partner(id). Kui mitu motiveeritud inimest pingutab ühe eesmärgi nimel, on tulemus palju efektiivsem kui palgatöötajate puhul.

Just raskused panevad pingutama

Iga algus on raske ja see sunnibki pingutama. Näiteks kui on plaan müüa või toota 100 ühikut, tasub tellimus teha 110 ühikule. Kuna lõpuks peab ladu olema nullis, paneb lisamüük pingutama ja mõtlema töö tõhustamisele. Just nii tekibki efektiivsus.

Töötajate palkamise asemel tuleb tõhustada protsesse

Inimeste palkamisega ei tasu rutata – ehk on võimalik kõigepealt hoopis tõhustada protsesse või tarneahelat.

Pere toetus on oluline

Selleks et ettevõte kiirelt kasvaks, on vaja leida tasakaal töö ja pere vahel. Kodune tugi on väga oluline. Ettevõtet tuleb arendada nii, et pere ei laguneks.

Sõpru ei tohi unustada!

Kuna alustava ettevõtte esimesed kliendid või nõuandjad on suure tõenäosusega sõbrad-tuttavad, ei tohi nende abi unustada. Kui äri kasvades hakkavad esimesed kliendid kaduma, võib see osutuda suureks veakohaks: ehk hakkavad koos sellega kaduma ka ettevõtte väärtused, mis seni on edu toonud?

Ettevõtjad ei tee kunagi vigu

Iga tagasilöök on õppetund ning kes ei proovi, ei saa ka teada. Oluline on siiski enne suuri muudatusi ja investeeringuid uudseid lahendusi katsetada, näiteks enne uue e-poe või tootega väljatulekut võiks nende headust katsetada sõprade ja tuttavate peal.

Loobuge liigsetest investeeringutest

Kiire kasvamise ajal ei ole hea soetada endale püsivat äripinda, sest see võib muutuda arengus takistuseks. Samuti ei tasu tekitada endale liiga suure pinna rentimisel või ostul liigseid püsikulusid, sest kiirelt muutuvas maailmas on keeruline prognoosida, mis toimub kolme aasta pärast. Isegi pisike strateegia võib muutuda mitu korda aastas!

Mune ei tasu ühte korvi panna

Kunagi ei tohi panustada ainult ühele kaardile, vaid tegutseda tuleks koos mitme koostööpartneriga.

Lugege lisaks: Teil on hea äriidee! Millest alustada?

 


Gerli Ramler
vabakutseline ajakirjanik

 

Veel artikleid

Arhiiv

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta SEB kodulehe külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.